پاسخ رویترز به وزیر خارجه عربستان

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ رویترز به وزیر خارجه عربستان
پاسخ رویترز به وزیر خارجه عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری رویترز در بیانیه‌ای به اظهارات وزیر خارجه عربستان پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، این خبرگزاری در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش ما در زمینه تلاش‌های شاهزاده‌ها برای تغییر محمد بن سلمان و کنار گذاشتنش از تاج و تخت سلطنتی با استناد بر سه منبع نزدیک به خاندان سلطنتی عربستان بود.
رویترز افزوده است، تلاش‌ها در داخل خاندان سلطنتی برای تغییر بن سلمان جدی است.
این در حالی است که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگویی تلویزیونی گزارش رویترز مبنی بر تلاش برای تغییر محمد بن سلمان از ولیعهد سعودی را مضحک و عبور از حد و مرزهای قابل تحمل خوانده بود.
وی گفته بود، رهبری عربستان که شامل ملک سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان می‌شوند خط قرمز هر عربستانی چه زن و چه مرد هستند.

ترامپ: ولیعهد عربستان از ماجرای قتل خاشقجی خبر داشت - اسپوتنیک ایران
ترامپ: ولیعهد عربستان از ماجرای قتل خاشقجی خبر داشت

قبل از خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته بود شاهزادگان سعودی به دنبال جانشینی شاهزاده احمد به جای بن‌سلمان هستند.
گفته می شد منابعی در داخل خاندان پادشاهی عربستان به رویترز خبر دادند که در پی آشفتگی داخلی به دلیل قتل جمال خاشقجی، برخی اعضای خاندان حاکم بر عربستان در حال مذاکره برای جلوگیری از رسیدن بن سلمان به پادشاهی در این کشور هستند.اما تا زمانی که ملک سلمان که هم اکنون 82 سال دارد زنده است نمی‌توانند اقدامی کنند و می‌دانند که پادشاه علیه فرزند خود اقدامی نخواهد کرد.
شاهزادگان در حال مذاکره درباره این احتمال هستند که احمد بن عبدالعزیز که 76 سال داشته و جوانترین برادر تنی ملک سلمان و عموی ولیعهد است جانشین پادشاه شود.
به گزارش رویترز مقامات ارشد آمریکایی حمایت خود را از شاهزاده احمد که برای حدود 40 سال معاون وزیر کشور بوده اعلام کرده‌اند. آمریکا اطمینان دارد که شاهزاده احمد اصلاحات سیاسی و اقتصادی که محمد بن سلمان آغاز کرده را تغییر یا معکوس نخواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала