ظریف تیتر یک نشریه گاردین شد+ عکس

© AFP 2023 / Maxim Malinovsky ظریف تیتر یک نشریه گاردین شد+ عکس
ظریف تیتر یک نشریه گاردین شد+ عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصاحبه ظریف در تیتر یک گاردین قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، مصاحبه ظریف در تیتر یک گاردین قرار گرفت؛ وزیر امور خارجه ایران در این مصاحبه می گوید: با وجود تحریم های آمریکا، ایران پیشرفت می کند.

​در 5 نوامبر، تحریم های ایالات متحده علیه ایران به اجرا در آمد. تحریمها صادرات نفت ایران را پوشش خواهند داد. واشنگتن قبلا اعلام کرده بود که هدف قرار دادن صادرات نفت ایران به صفر است و از خریدارانش خواست تا خرید نفت از ایران را متوقف کنند. وزارت خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرد که ایالات متحده بیش از 700 نفر از افراد، سازمان ها، هواپیماها و کشتی های ایران را در فهرست تحریم ها قرار می دهد. در همان زمان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که ایالات متحده استثناهایی را در تحریمهای ایران برای هشت کشور که از ایران نفت وارد می کنند قائل می شود.

تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیسم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала