ماجرای دانمارکی ایران و لیست سیاه اروپا

© Fotolia / Sergey Pristyazhnyukدانمارک
دانمارک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا بعد از قضیه دانمارک، ممکن است لیست سیاه ضد ایرانی را گسترش بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا گسترش لیست سیاه ضد ایرانی در رابطه با قضیه تدارک حمله به مخالفان ایرانی در دانمارک را ممکن می داند.

وزیر خارجه چک در امور اتحادیه اروپا 19 ماه نوامبر اعلام کرد که لیست سیاه اروپا به قوت خود باقی است و می تواند گسترش یابد زیرا هیچگونه ارتباطی با «برجام» ندارد. این لیست در رابطه با نقض حقوق بشر توسط تهران تشکیل شده است.

جلسه فاتف - اسپوتنیک ایران
آیا ایران از لیست سیاه خارج خواهد شد؟

وی در ادامه یادآور شد:«اتحادیه اروپا از اجرای کامل برجام حمایت می کند. اما دیگر اقدامات ایران  ایجاد نگرانی می کنند. ما می توانیم مواضع دیگری در رابطه با ایران در خصوص قضیه دانمارک را در لیست سیاه بگنجانیم».

وزیر خارجه دانمارک اعلام نمود که پس از بازداشت شهروند ایرانی تبار نروژ به اتهام تدارک حمله به مخالفان در دانمارک، دیگر کشورها از وضع تحریم های جدید علیه ایران حمایت کردند.

لیست سیاه در خصوص حقوق بشر در سال 2011 توسط اتحادیه اروپا علیه ایران تشکیل شد. نام 82 نفر  در آن شامل شده است و این لیست تحویل فناوری که بتوان از آنها برای سرکوب داخلی استفاده کرد را ممنوع می کند. از آن زمان تا کنون این تحریم ها هر سال تمدید می شوند. آخرین بار 12 ماه آوریل سال جاری برای یکسال دیگر تمدید شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала