طرح ضد ایرانی عربستان

CC0 / Pixabay / ریاض پایتخت عربستان سعودی
ریاض پایتخت عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن به افشاگری درباره طرح عربستان سعودی برای مبارزه با جمهوری اسلامی پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز ، حمید بعیدی نژاد در پیامی توییتری روایتی از پروژه دو میلیارد دلاری عربستان با یک شرکت آمریکایی-اسرائیلی را مطرح کرد.
سفیر ایران در لندن چنین نوشت:
نیویورک تایمز: پروژه دو میلیارد دلاری عربستان با یک شرکت آمریکایی_اسرائیلی در سال ۲۰۱۶ شامل این موارد بود: زمین‌گیر کردن اقتصاد ایران، ساختن حسابهای جعلی در اینترنت برای ایجاد شورش، حمایت مالی از گروه‌های مخالف و تلاش وسیع برای رو در رو قرار دادن مقامات رسمی ایرانی علیه یکدیگر.

افشای نقشه عربستان برای ترور سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
افشای نقشه عربستان برای ترور سردار سلیمانی

یادآور می شود نیویورک تایمز اخیراً در یک مقاله مفصل فاش کرده است که مقام های اطلاعاتی نزدیک به ولیعهد عربستان سعودی با طرح نقشه های چند میلیاردی به دنبال خرابکاری در ایران و ترور مقام های ایرانی بوده اند.
در این مقاله آمده است که این مقام های نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در سال 2017 با گروهی از تاجران در خصوص ترور مقام های ایرانی گفتگو کرده اند.
به نظر می رسد که سعودی ها قبل از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی ، نقشه هایی برای ترور و قتل مخالفان را در سر داشته اند. نیویورک تایمز در این مقاله فاش می کند که اگر چه مقامات سعودی قتل این روزنامه نگار را به دستور ژنرال احمد العسیری ، ماموریتی خودسرانه می خوانند اما گویا این ژنرال در مارس 2017 با جمعی از تجار در ریاض ، هزینه 2 میلیارد دلاری را برای خرابکاری در اقتصاد ایران و ترور مقامات در نظر گرفته است.
این روزنامه به نقل از منابع خود می نویسد که تاجران در این دیدار بعد از گفتگو با وکلای خود درخواست سعودی را رد می کنند. اما جرج نادر تاجر لبنانی آمریکایی که در این نشست حضور داشت به مقام های کاخ سفید در خصوص این نقشه ضد ایرانی سعودی ها اطلاع داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала