ارتباط تمام بانک‌های ایران با سوئیفت قطع نشده است

© Photo / https://twitter.com/swiftcommunity/ارتباط تمام بانک‌های ایران با سوئیفت قطع نشده است
ارتباط تمام بانک‌های ایران با سوئیفت قطع نشده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دسترسی تمامی بانک های ایران به سیستم تبادل اطلاعات سوئیفت متوقف نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که در حال حاضر ارتباط تمام بانک های ایران با سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت قطع نشده است.
سوئیفت پیشتر گزارش داده بود که دسترسی تعدادی از بانک های ایران را به سیستم تبادل اطلاعات خود متوقف می کند. این تصمیم در راستای خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران و بازگرداندن تحریم های علیه ایران گرفته شده است.

SWIFT: l'Union douanière pourrait créer son propre réseau - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سوئیفت قطع شد، بعد از ایران نوبت کیست؟

این منبع افزود: ما موضع خود را قبال این تصمیم سوئیفت اعلام کرده‌ایم، گفتیم که از این تصمیم متاسفیم، اما باید توجه داشت که این راز بر کسی پوشیده نیست که ارتباط تمامی بانک‌های ایران قطع نشده است.
به گفته وی، کار برای ایجاد یک مکانیزم محاسبه با ایران ادامه دارد و در حال حاضر این کار عمدتا بعد فنی دارد. وی افزود بررسی بعضی از سوالات توسط کارشناسان مالی، زمانبر است.
با این حال، او به این سوال که از چه کشورهای اروپایی برای شرکت در تدارک این مکانیزم مالی دعوت شده بود پاسخ نداد. این منبع گفت: من نمی توانم به شما بگویم که به کدام کشورها به طور خاص (برای این مکانیزم) مراجعه شده است اما به طور کلی، مدل های مختلف برای آن در نظر گرفته می‌شود.
کمیسیون اروپا در این هفته از اعلام نظر در خصوص گزارش هایی مبنی بر ادعای اینکه اتریش و لوکزامبورگ میزبانی زیرساخت لازم برای مکانیزم دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران را رد کرده اند،خودداری نمود.
اتحادیه اروپا پیشتر از تصمیم سوئیفت برای قطع ارتباط چندین بانک ایرانی از این سیستم ابراز تاسف کرده بود و به این امر اشاره کرده بود که این کار می تواند بر یکپارچگی سیستم مالی بین المللی تأثیر بگذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала