حملات ائتلاف عربستان به غرب یمن ادامه دارد

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisحملات ائتلاف عربستان به غرب یمن ادامه دارد
حملات ائتلاف عربستان به غرب یمن ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بندر حدیده در یمن، همچنان مورد حجم ائتلاف عربستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المیادین، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که اعلام توقف عملیات جنگی در الحدیده توسط ائتلاف سعودی به معنای دور جدیدی از حملات به این شهر است.

اتهام ائتلاف عربی علیه حوثی ها در یمن - اسپوتنیک ایران
اتهام ائتلاف عربی علیه حوثی ها در یمن

عبدالسلام، در مصاحبه با خبرگزاری رسمی یمن، گفت: «حملات هوائی و عملیات نظامی در حدیده و یا در هیچ جایی دیگر متوقف نشد. اعلام این خبر، تنها به معنای آماده سازی مرحله جدیدی از عملیات است که نیاز به زمان بیشتری دارد."
به نقل از وی،اظهارات در مورد پایان دادن به خصومت ها در حدیده به منظور گمراه کردن برای آمادگی های نظامی و کشتن غیرنظامیان در این شهر بندری است".
عبدالسلام افزود: ما هیچگونه اقدام سیاسی جدی برای یافتن راه‌حل‌های واقعی یا آتش‌بس عملی ملاحظه نکرده‌ایم و این مسائل فقط در رسانه‌ها مطرح شده‌اند.
عبدالسلام در بخش دیگری از سخنان خود مواضع پارلمان اروپا در مخالفت با صادرات سلاح به کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی تمجید کرد. به عقیده وی، مواضع پارلمان اروپا اقدامی عملی است که به توقف درد و رنج ملت یمن کمک و فرصت‌های رسیدن به صلح را تقویت می‌کند.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала