جابجایی ستیزه جویان داعش توسط هلیکوپترهای ایالات متحده

© Sputnik / Andrei Greshnovجابجایی ستیزه جویان داعش توسط هلیکوپترهای ایالات متحده
جابجایی ستیزه جویان داعش توسط هلیکوپترهای ایالات متحده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستیزه جویان داعش توسط هلیکوپترهای ائتلاف بین المللی از استان الحسكة به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده چند روز پیش ستیزه جویان گروه تروریستی دولت اسلامی را با هلیکوپتر از استان الحسكة به مکان نامعلومی منتقل نموده است.

سوریه: در حملات ائتلاف به روستایی در دیرالزور 60 غیر نظامی مجروح شدند - اسپوتنیک ایران
سوریه: در حملات ائتلاف به روستایی در دیرالزور 60 غیر نظامی مجروح شدند

به گفته منابع محلی دهم نوامبر، هلیکوپترهای ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده، سه ستیزه جوی داعش را از روستای الصویدیه در شمال شرق استان الحسكة به مکان نامعلومی منتقل نموده است.
سرهنگ حسن احمد حسن، رئیس بخش سیاسی ارتش سوریه، پیشتر در مصاحبه ای با خبرگزاری ریانووستی گفته بود که ایالات متحده و متحدانش به جای مبارزه با تروریست ها در سوریه از آنها حمایت می کنند، آنها را رهبری می کنند و وظایفی را به آنها محول می کنند. در اثبات این امر، این ژنرال ارتش مطرح کرد که رهبران گروه داعش بارها با هواپیماهای آمریکایی و هلیکوپترها از مناطق جنگی به مکان های امن فرستاده شده‌اند.
خبرگزاری SANA 22 سپتامبر و 7 اکتبر گزارش داده بود که این ائتلاف، ستیزه جویان و رهبران داعش را از استان دیرالزور، جایی که نیروهای داعش متمرکز بودند، برده اند. ائتلاف بین المللی تحت رهبری ایالات متحده وجود هرگونه عملیاتی را برای جابجایی ستیزه جویان داعش رد کرده است.
گفتنی است از سال 2014، ایالات متحده و متحدان آن، عملیات ضد داعش را در عراق و سوریه آغاز کرده‌اند، حضور این ائتلاف در سوریه بدون رضایت مقامات این کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала