پيروزي 2 زن مسلمان در انتخابات کنگره آمريکا

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiپيروزي 2 زن مسلمان در انتخابات کنگره آمريکا
پيروزي 2 زن مسلمان در انتخابات کنگره آمريکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
2 زن مسلمان در انتخابات کنگره آمريکا پیروز شدند.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از هاف ‌پست، در انتخابات میان دوره ای مجلس امریکا که روز سه شنبه برگزار شد، ایلهان عمر، از ایالت مینه سوتا و رشیده طلایب، از ایالت میشیگان، در این دور از رقابت ها از طرف حزب دموکرات برای مجلس نمایندگان نامزد شدند به مجلس راه يافتد. 

اقدام جدید نمایندگان کنگره آمریکا علیه عربستان - اسپوتنیک ایران
اقدام جدید نمایندگان کنگره آمریکا علیه عربستان

طلایب، مهاجر فلسطینی است که پیش از این گفته بود که حضورش در کنگره امریکا به معنای نمایش اسلام از طریق موثرترین راه خواهد بود. ایلهان عمر هم شهروند سومالیایی- امریکایی است، جایگزین قیس الیسون، اولین مرد مسلمان عضو مجلس امریکا گردید.
از سوي ديگر، خانم شاریس دیویدز به عنوان اولین نماینده از ساکنان بومی امریکا نیز به کنگره این کشور وارد شد.
امسال در انتخابات میان دوره ای امریکا، حدود صد مسلمان نامزد شده اند که شمار این افراد در انتخابات قبلی، فقط 12 نفر بود.
شايان ذکر است، نا اسکیمانی نخستین زن ایرانی 28 ساله می باشد که توانست برای نخستین بار در ایالت فلوریدا به مجلس نمایندگان این ایالت آمریکا راه یابد.

آنا اسکیمانی که از پدر و مادری ایرانی در ایالت فلوریدای آمریکا به دنیا آمده است و در سن 13 سالگی مادر خود را از دست می دهد. 
او پس از پیروزی در انتخابات در توئیتر خود با انتشار ویدئویی نوشت: " این داستان خانواده من و مامان من است، مادر هما وقتی 13 ساله بودیم به سرطان دچار شد و فوت کرد. شجاعت و انعطاف پذیری او باعث می شود که شجاع باشک و برای خانواده های فلوریدا مبارزه کنم. داستان او تا به امروز پایان نرسیده است، اما فصل بعدی ما برای ما است. ما در ماه نوامبر شروع میکنیم". 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала