بن سلمان برای مقابله با فشار ترامپ، به اسرائیل رو آورد

© AP Photo / Hassan Ammarبن سلمان برای مقابله با فشار ترامپ، به اسرائیل روي آورد
بن سلمان برای مقابله با فشار ترامپ، به اسرائیل روي آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درهای بحرین در روزهای آینده به روی نتانیاهو گشوده خواهد شد.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از تسنيم، میکلی جورجو نویسنده و تحلیلگر ایتالیایی در روزنامه "ایل مانیفستو" نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بعد از تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم علیه وی، دست به دامن اسرائیل شد تا بتواند حمایت آنها را براي باقي ماندن در مقامش را کسب کند.

عمان چرا؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
عمان چرا؟

این نویسنده مي گويد: سفر اخیر سران مسیحی انجیلی به ریاض از جمله مایک ایوانس بنیانگذار موزه دوستان صهیون در قدس، به نوبه خود حمایتی از ولیعهد سعودی بود. وی افزود: پیامی که از طریق اظهارات نتانیاهو "در حمایت از ثبات در عربستان" و سران مسیحیان انجیلی به واشنگتن رسید، این بود که "نمی توان به هم پیمانان اسرائیل و دشمنان ایران در منطقه خدشه وارد کرد".

جورجو تصریح کرد: تلاش های دیپلماتیک نتانیاهو که از سفر رسمی به عمان در منطقه خلیج فارس آغاز شده است. روشن است که درهای بحرین در روزهای آینده به روی نتانیاهو گشوده خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا رفتار ریاض در ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و منتقد سعودی را «بدترین پنهان‌کاری در طول تاریخ» توصیف کرد. وی که از آغاز ماجرای مفقود شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول و بعد تایید دیرهنگام قتل وی از سوی ریاض گفت: هرکسی که این قتل را طراح کرده به دردسر بزرگی افتاده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала