ضداطلاعات ایران ، ده ها جاسوس سیا را با جستجوی اینترنتی کشف کرد

© AP Photo / Carolyn Kasterضداطلاعات ایران ، ده ها جاسوس سیا را با جستجوی اینترنتی کشف کرد
ضداطلاعات ایران ، ده ها جاسوس سیا را با جستجوی اینترنتی کشف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه Yahoo News بخشی از گزارش تحلیل گران زاک درفمان و جین ماکلافلین را منتشر کرده که است که در آن دلایل شکست سیستم ارتباطات سازمان سیا توضیح داده اند.

به گزارش اسپوتنیک ، این سیستم در شبکه سایت های ساختگی ایجاد کرده بود که مامورین و مدیران آنها در اینترنت آشکارا با هم ملاقات کرده و با کمک برنامه های پنهانی به همدیگر پیام ارسال می کردند.
در سال 2009 این نقشه در ایران افشا شد و در سال 2011 در چین برای شکار آمریکایی های غیرقانونی استفاده گردید. نویسندگان این گزارش توضیح ندادند که این سایت ها چطور کار می کردند اگر چه ضد جاسوس های ایرانی و چینی هم نخواستند برای اینکار انرژی صرف نمایند. برای آنها کافی بود که دقیقا فرد و زمان ورود به سایت با هدف جاسوسی و نه برای علاقه شخصی بدانند. سیستم جستجوی گوگل در این زمینه بسیار کمک کرد.
ابتدا یک عامل ارتباطی این نقشه را به ایران داد که لیست سایت های در آن وجود داشت. در آن صفحاتی بودند که متخصصین به طور قانونی ساختار آنها را کشف کرده و جستجوی سایت های مشابه را آغاز کردند. در ابتدا ضد اطلاعات ایران تحقیقات را شروع کرد و دو سال بعد بررسی گسترده این سایت ها را انجام داد. بیش از 30 جاسوس کشف شدند و تقریبا همزمان این فن آوری در دسترس چین نیز قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала