مخالفت پنتاگون با افزایش نیروی های نظامی در خلیج فارس

© AFP 2023 / Felix Garzaمخالفت پنتاگون با افزایش نیروی های نظامی در خلیج فارس
مخالفت پنتاگون با افزایش نیروی های نظامی در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا درخواست فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا را در خصوص افزایش حضور نظامی کشور در خلیج فارس رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه شبکه سی ان ان به نقل از دو منبع خود در پنتاگون اطلاع داد که وزارت دفاع افزایش حضور نظامی در خلیج فارس را در صورت واکنش غیر قابل پیش بینی جمهوری اسلامی ایران به تحریم های جدید واشنگتن رد کرده است.
بر اساس منابع ، فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا از وزارت دفاع خواسته است که حداقل یکی از ناو های هواپیما بر را به خیلج فارس ارسال نماید. مسئله این است که اطلاعات نظامی آمریکا هیچ شاهد و مدرکی ندارد در خصوص اینکه ایران عملیات نظامی را در پاسخ به تصمیم دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ برای اجرای بسته جدید تحریم ها علیه تهران ، برنامه ریزی کرده است. بنابراین فرماندهی مرکزی نیروی مسلح آمریکا هیچ تصور روشن از واکنش احتمالی ایران ندارد و این مسئله یکی از دلایل درخواست تقویت نیروها در خلیج فارس است.
تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала