پیشنهاد ممنوعیت روبند در مصر

© AP Photo / Fred Ernstپیشنهاد ممنوعیت روبند در مصر
پیشنهاد ممنوعیت روبند در مصر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده پارلمان مصر پیشنهاد ممنوعیت برقع در این کشور را پیشنهاد داد.

جریمه 156 دلاری زن برقع پوش در دانمارک - اسپوتنیک ایران
جریمه 156 دلاری زن برقع پوش در دانمارک
به گزارش اسپوتنیک، غدا أجامی نماینده پارلمان مصر روز یک شنبه در صفحه فیسبوک از زنان مصری خواست که در مکان های عمومی از پوشیدن نقابهایی که به طور کامل صورت و موهای آنها را را می پوشاند، خودداری کنند.

مدت‌ها است که بحث ممنوعیت برقع در مصر نقل محافل سیاسی این کشور است و در دوره‌های مختلف به عناوین گوناگون مطرح شده است. چه در زمان محمد مرسی به عنوان یک حاکم اسلام‌گرا و چه پس از آن. این روزها نیز پارلمان مصر تصمیم دارد تا به لایحه‌ای در خصوص ممنوعیت استفاده از برقع در اماکن عمومی رأی مثبت دهد.

«غدا أجامی» نماینده زن پارلمان مصر در این خصوص می‌گوید: «به جهت جرم و جنایت‌های زیادی که با استفاده از نقاب و برقع انجام گرفته و مشکلات امنیتی در کشور، تصمیم بر آن است که برقع پوشان ابتدا با جریمه مالی و سپس با مجازات‌های سنگین‌تر روبه‌رو شوند.»

در ماه می سال جاری مقامات دانمارک پوشیدن نقاب و روبند را در مکان های عمومی ممنوع اعلام کردند. برخی از زنان مسلمان در مکان‌های عمومی را ممنوع کرد. همچنین 134 یورو جریمه برای بار اول و 1340 یورو جریمه برای نقض چهارمین بار و یا بیشتر این قانون در نظر گرفته شده است.
شایان ذکر است که طی سال‌های گذشته فرانسه و برخی دیگر از کشورهای اروپایی استفاده از «برقع» را در مکان‌های عمومی ممنوع کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала