واکنش‌ها به تهدید رئیس جمهور ایران

© AP Photo / Mohammad Bernoواکنش‌ها به تهدید رئیس جمهور ایران
واکنش‌ها به تهدید رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از شخصیت‌های حقوقی و سیاسی ایران نسبت به تهدید رئیس جمهور ایران توسط سعید قاسمی واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، طی روزهای گذشته فیلمی از سعید قاسمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن خطاب به رئیس جمهور ایران اظهاراتی توهین و تهدید‌آمیز را به کار می‌برد؛ انتشار این فیلم واکنش‌های مختلفی را در پی داشت.

به نقل از ایرنا، نعمت احمدی، حقوقدان و وکیل دادگستری در خصوص این اظهارات گفت: توهین به رئیس ‌جمهوری در زمره جرایم عمومی بوده و نیازی نیست که آقای رئیس‌ جمهوری یا دفتر ایشان در این زمینه طرح شکایت کند؛ رئیس‌ جمهوری نماینده و وکیل 80 میلیون جمعیت است.
به نقل از بهار نیوز، ناصر قوامی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ششم نیز در اینباره گفت: گویا این افراد آزادی مطلق دارند و کسی جلودار آنها نیست؛ از نظر قانون هر نوع تهدید علیه فرد از لحاظ حقیقی و حقوقی جرم است.
مسعود شفیعی، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه نیز گفت: هر فردی حق انتقاد دارد و مخالف به کار بردن زبان تهدید برای ابراز مخالفت با دیدگاه‌‌های دیگران و ایجاد برخی محدودیت‌‌های اجتماعی هستم. متأسفانه برخی از افراد در فضای انتخاباتی به سر می‌برند و از نتیجه انتخابات سال 1396 ناراحت هستند و رأی اکثریت مردم برای استمرار دولت تدبیر و امید را نمی‌خواهند، بپذیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала