اعتراض بلاروس به پایگاه های آمریکا در لهستان

© AFP 2023 / Wojtek Radwanskiاعتراض بلاروس به پایگاه های آمریکا در لهستان
اعتراض بلاروس به پایگاه های آمریکا در لهستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور بلاروس گفت، انتقال پایگاه امریکا در لهستان موجب واکنش بلاروس و روسیه می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت، که جا به جایی احتمالی پایگاه نظامی امریکا در لهستان، بلاروس و روسیه را مجبور می کند، که به زیرساخت های نظامی اضافی در قلمرو بلاروس واکنش نشان دهند.

پایگاه های نظامی دائمی آمریکا در لهستان - اسپوتنیک ایران
لهستان، خواستار گسترش پیوندهای نظامی با امریکا

لوکاشنکو گفت: "من به وزیر امور خارجه لهستان گفتم، ما نمی خواهیم با شما بجنگیم و به همین دلیل پایگاه های نظامی بیشتری ایجاد نمی کنیم. اگر غیر از این باشد، بلاروس و رویسه مجبور خواهند شد که پاسخ بدهند، به این معنی که ما مجبور خواهیم شد برای ایستادن در برابر شما واکنش نشان دهیم".

وی افزود: من خطاب به غربی ها می گویم، که علیه بلاروس تحریم ها را اعمال نکنید. مواد مخدر، قاچاق و عناصر رادیو اکتیو و مهاجرت غیرقانونی از مسیر ما به سمت غرب می رود و ما با هزینه های خود با آنها مقابله می کنیم. ما مردم صلح طلب هستیم، ما جنگ نمی خواهیم، ما پولدار نیستیم. من پیش از این هم گفته ام که ده ها و صدها سال مذاکرات بهتر از یک روز جنگ است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این لهستان از ایالات متحده امریکا خواسته بود، که پایگاه های زرهی اش را به این کشور انتقال دهد و هزینه های آن که نزدیک به یک و نیم تا دو میلیارد دلار می شود را هم می پردازد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала