اتحادیه اروپا از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران معاف نخواهد شد

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaاتحادیه اروپا از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران معاف نخواهد شد
اتحادیه اروپا از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران معاف نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا از عدم قرار داشتن اتحادیه اروپا در لیست کشورهای معاف از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه در یک نشست تلفنی ویژه با روزنامه نگاران در خصوص اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران در بخش انرژی اظهار داشت: اتحادیه اروپا، بعنوان یک بلوک متشکل از 28 کشور، در میان هشت کشور معاف شده از تحریم‌های (نفتی) علیه ایران، قرار ندارد.

کشورهای معاف شده از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران مشخص شدند - اسپوتنیک ایران
هشت کشور در آستانه معافیت از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران

وی گفت: روز دوشنبه لیست این هشت کشور را ارائه خواهیم کرد، اتحادیه اروپا معافیتی دریافت نخواهد کرد.
پیش‌تر به نقل از بلومبرگ اعلام شده بود که آمریکا به هشت کشور از جمله ژاپن،هند و کره جنوبی اجازه می‌دهد پس از آغاز اجرای موج دوم تحریم ها علیه ایران به خرید نفت از این کشور ادامه دهند. ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز از چهار نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала