هند پیامی رسمی مبنی بر معافیت از تحریم ایران دریافت نکرده است

© AFP 2023 / INDRANIL MUKHERJEEهند پیامی رسمی مبنی بر معافیت از تحریم ایران دریافت نکرده
هند پیامی رسمی مبنی بر معافیت از تحریم ایران دریافت نکرده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که این کشور تا کنون هیچ بیانیه رسمی از سوی آمریکا مبنی بر معافیت هند از تحریم های ایران دریافت نکرده ایم.

معافیت هند از تحریم‌ نفتی ایران - اسپوتنیک ایران
معافیت هند از تحریم‌ نفتی ایران
به گزارش اسپوتنیک، راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند در کنفرانس خبری هفتگی خود اعلام کرد که دهلی نو تا کنون هیچ بیانیه رسمی از سوی آمریکا مبنی بر معافیت هند از تحریم های ایران دریافت نکرده است.

وی گفت: ما نگران این موضوع هستیم که تا کنون بیانیه ای رسمی از آمریکا درباره این موضوع دریافت نکرده ایم. همانطور که می دانید که ما چندین مذاکراه نه تنها با آمریکا بلکه با ایران و سایر کشور ها در خصوص این مساله داشته ایم. تا آنجایی که به آمریکا مربوط می شود آنها کاملا از نگرانی های ما با خبر هستند و نیاز ما به نفت را درک می کنند. نفت برای ادامه رشد اقتصادی هند بسیار حیاتی است.

وی همچنین به سخنان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد که هدف از تحریم ها علیه ایران ضربه زدن به هند نیست. ما به روابط و تعاملات خود با آمریکا و سایر طرف های درگیر ادامه خواهیم داد تا امنیت انرژی و همچنین منافع ملی هند تامین شود.
پیش از این روزنامه"اکونومیک تایمز" گزارش داد که آمریکا با معافیت دهلی نو از اجرای تحریم‌های ایران موافقت کرده است.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала