روسیه: توهمات ساختگی پرونده خاشقجی تاسف بار است

© Sputnik / Maksim Blinovروسیه: توهمات ساختگی پرونده خاشقجی تاسف بار است
روسیه: توهمات ساختگی پرونده خاشقجی تاسف بار است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه از توهمات ساختگی در طی کشف حقایق پرونده خاشقجی ابراز تاسف نمود.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، از اینکه پرونده قتل روزنامه نگار سعودی جمال خاشقجی، با این تعداد توهمات و اطلاعات دروغین همراه شده است، ابراز تاسف نمود.

سکوت دادستان عربستان در خصوص مکان جسد خاشقجی - اسپوتنیک ایران
سکوت دادستان عربستان در خصوص مکان جسد خاشقجی

وی گفت: "این ترسناک است که تراژدی پرونده خاشقجی با جنجالی سیاسی که ما شاهد آن هستیم، بیش از حد به طول انجامیده است. کشور ما بلافاصله از همان روز اول اعلام کرد که تنها یک چیز لازم است — یک تحقیق جامع بی طرفانه باید انجام شود".
شبکه های اجتماعی عرب و فضای اینترنت در طی روزهای اخیر اخباری را منتشر نموده اند که می گوید" سرویس های ویژه فدراسیون روسیه از همان ابتدا، اطلاعات پرونده قتل خاشقجی را می دانسته است و در انتقال این اطلاعات به خدمات ویژه ترکیه کمک نموده است.
زاخارووا در ادامه گفت که برچسب های زیادی در خصوص این پرونده اعلام شده است و خواستار عدم تمرکز بر روی آنها گردید.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала