گزارش و تحلیل

جزئیات لامبورگینی ایرانی از زبان تیم طراح+ تصاویر

© Photo / Provided by Masud Morasi from development teamجزئیات لامبورگینی ایرانی از زبان تیم طراح
جزئیات لامبورگینی ایرانی از زبان تیم طراح - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شهر تبریز متخصصان ایرانی با استفاده از مهندسی معکوس، مشابه سازی موفق به طراحی و ساخت خودروی «لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی» شدند.

لامبورگینی از جمله خودروهایی است که هر کسی آرزوی داشتن آن را در سر دارد. این رویا عده ای از جوانان ایرانی را بر آن داشت تا تحقق آن را آرزوی دست نیافتنی نپندارند و خود دست به ساخت لامبورگینی آن هم از نوع ایرانی کنند. "مسعود مرادی" از جمله ایده پردازان این طرح بود و با کمک جمعی از دوستان توانست این خودروی جالب را از طریق مهندسی معکوس شبیه سازی کند.

© Photo / Provided by Masud Morasi from development teamبا مسعود مرادی، خلاق و سرپرست تیم طراحی لامبورگینی ایرانی
جزئیات لامبورگینی ایرانی از زبان تیم طراح+ تصاویر - اسپوتنیک ایران
با مسعود مرادی، خلاق و سرپرست تیم طراحی لامبورگینی ایرانی

در این راستا خبرگزاری «اسپوتنیک» با مسعود مرادی، خلاق و سرپرست تیم طراحی لامبورگینی ایرانی به گفت و گو پرداخته است.

ایده تولید لامبورگینی ایرانی از کجا آغاز شد؟

خودرو علاقمندی اول ما بود و خودروی "لامبورگینی" نیز بهترین خودرویی است که ما به آن علاقه داشتیم. در واقع "لامبورگینی" رویای ما بود و ما در حال ساخت رویای خودمان بودیم. از طرفی دیگر ما طراح هستیم و دوست داشتیم یک روز طراح صنعت در زمینه خودرو بشویم. ترکیب این دو در زندگی ما باعث شد تا به این ایده و هدف خود برسیم.

جزئیات و نحوه اجرای این طرح به چه صورت بوده است؟

ما این پروژه را از مرحله طراحی دیجیتال و تهیه دیتا کد شروع کردیم. ابتدا در برنامه "آلیاس دیزاین" تمام جزییات آن را طراحی کرده و سپس طبق دیتا کد کار مدلسازی را انجام دادیم. بعد از اتمام فینیشینگ مدل قطعات بدنه را به کارگاه ساخت و تولید انتقال دادیم.

در آن جا شاستی را طبق نمونه اصلی ساختیم و همزمان از بدنه ها قالب گرفته و قطعه درست کردیم. در ادامه کار، مکانیک برق، مونتاژ بدنه و ساخت تریم داخل هم مکمل کار شد. سپس خودرو وارد مرحله تست جاده ای شد و بعد از اطمینان از نتیجه کار خودرو، وارد مرحله نقاشی و تزیینات داخلی شد و در انتها مرحله مونتاژ نهایی را هم داشتیم.

چه زمانی از این خودرو رونمایی کردید؟

این خودرو در 17 "مهرماه" سال97 رونمایی شد.

کیفیت آن را چطور ارزیابی می کنید و آیا امکان صادرات آن به کشورهای دیگر وجود دارد؟

به نظر ما، کیفیت این خودرو در سطح بسیار بالایی قرار دارد اما در آینده همچنان باید بهتر هم بشود چرا که ما در صدد بهتر شدن آن هستیم. در مورد تولید و فروش آن چه در داخل کشور و چه در کشورهای دیگر، به مالکیت معنوی که در اختیار کمپانی مادر یعنی خود "لامبورگینی" قرار دارد، بستگی دارد. ما به کمپانی "لامبورگینی" علاقمندیم و برای آن برند، ارزش بسیار بالایی قائل هستیم. ما فکر کردیم با مهندسی معکوس یکی از بهترین خودروها، میتوانیم به دانش فنی طراحی و ساخت سوپر خودرو ها دست پیدا کنیم. بنابراین خودروی "لامبورگینی" را انتخاب کردیم چرا که که فکر می کنیم آنها بهترین هستند.

© Photo / Provided by Masud Morasi from development teamلامبورگینی ایرانی
جزئیات لامبورگینی ایرانی از زبان تیم طراح+ تصاویر - اسپوتنیک ایران
لامبورگینی ایرانی

این مدل خودرو چه ویژیگی های فنی دارد؟ 

لامبورگینی ایرانی 306 اسب بخار قدرت، 280 کیلومتر بر ساعت سرعت، 6 سیلندر 3.8 لیتری، گیبرکس 6 سرعته، سیستم پایداری به روز، 471 سانتی متر طول، 260 سانتی متر عرض و 114 سانتی متر ارتفاع دارد. در حالیکه لامبورگینی ایتالیایی می تواند 342 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد. 

© Photo / Provided by Masud Morasi from development teamلامبورگینی ایرانی
جزئیات لامبورگینی ایرانی از زبان تیم طراح+ تصاویر - اسپوتنیک ایران
لامبورگینی ایرانی

برنامه آینده شما چیست؟

 

ما به دنبال فرصتی هستیم تا پیام عذر خواهی خودمان را به کمپانی "لامبورگینی" برسانیم چرا که ما ایده خود را از آنها قرض گرفته ایم اما در نهایت قصد ما پایه گذاری یک برند جدید است تا بتوانیم ایده های خودمان را بسازیم و تبدیل به یک برند جهانی بشویم. به همین جهت، از بی اخلاقی در دنیای صنعت و خودرو اجتناب خواهیم کرد.

شعار ما گویای طرز تفکر ماست:

ما در آینده ای نزدیک بهترین سوپر خودروی خود را خواهیم ساخت.

این حرکت ما فقط یک جهش است با حس "لامبورگینی".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала