افشای دیدارهای محرمانه عربستان و اسرائیل برای خرید سامانه های امنیتی

© Flickr / Izhar Lauferافشای دیدارهای محرمانه عربستان و اسرائیل برای خرید سامانه های امنیتی
افشای دیدارهای محرمانه عربستان و اسرائیل برای خرید سامانه های امنیتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع دیپلماتیک بلندپایه از رایزنی‌ها و دیدار‌های محرمانه جدید میان مسئولان عربستانی و اسرائیلی برای امضای توافقنامه‌های خرید سامانه‌های امنیتی پیشرفته خبر دادند.

عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل در عمان کلید خورد - اسپوتنیک ایران
عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل در عمان کلید خورد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دانشجو، مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد که منابع دیپلماتیک بلند پایه اعلام کردند که ریاض از ماه آوریل گذشته از طریق یک طرف میانجی اروپایی، وارد مذاکرات جدی با اسرائیل شده است تا قرارداد خرید سامانه‌های جاسوسی بسیار دقیق و با کیفیت بالا را به امضا برساند.

منابع مذکور اعلام کردند که این مذاکرات محرمانه در برخی پایتخت‌های غربی از جمله لندن و واشنگتن صورت گرفته و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان کامل نتایج این مذاکرات قرار داشته و در نهایت قرارداد نهایی چند هفته قبل به امضا رسید.

این منابع خاطرنشان کردند که عربستان سعی در دستیابی به مدرن‌ترین سیستم‌های جاسوسی اسرائیل را داشته و پس از مذاکرات سخت و تلاش‌های زیاد، به توافق رسمی در این زمینه دست یافت و برخی برنامه‌ها و دستگاه‌های جاسوسی عملا به ریاض منتقل شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که کشور امارات تقریبا یک سال پیش دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته مدل «پیگاسوس» و هواپیما‌های شناسایی مدرن اسرائیل را خریداری کرد، اما دستگاه‌هایی که قرار است به عربستان تحویل داده شود، پیشرفته‌تر و دقیق‌تر از تجهیزات نظامی فروخته شده به هر کشور عربی دیگری است

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала