انتقاد نشریه بیلد از صمیمیت مرکل با پوتین

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiانتقاد نشریه بیلد از دوستی مرکل با پوتین
انتقاد نشریه بیلد از دوستی مرکل با پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرنگار نشریه بیلد از صدر اعظم آلمان به دلیل دوستی بیش از حد با روسای جمهور روسیه و ترکیه در جریان نشست چهار جانبه استانبول انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار نشریه آلمانی بیلد با انتشار مقاله ای نسبت به دوستی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه انتقاد کرد.

این مقاله با تیتر "آیا مرکل باید دست پوتین و اردوغان را بگیرد؟" منتشر شد. این مقاله درباره عکس یادگاری سران کشورهای روسیه، آلمان، ترکیه و فرانسه در جریان نشست چهارجانبه سوریه در استانبول است که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در بین ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان ایستاده است.

روزنامه نگار بیلد این سوال را مطرح می کند که آیا مرکل این حق را دارد که با رهبران اقتدار گرا بسیار دوستانه رفتار کند؟

جولیان رپکه در این مقاله به سخنان معاون مجمع فدرال هامبورگ اشاره می کند که گفته بود، حال من بهم می خورد از این که مرکل دست های آلوده به خون اردوغان را می فشارد و برای او فرش قرمز پهن می کند.

بیلد همچنین سخنان "فریدریش ناومن" اشاره کرد و نوشت، مرکل دست در دست در کنار پوتین و اردوغان ایستاده است در حالی که او باید به جای این کار از روسیه می خواست که سوریه را بازسازی کند.

میخائیل تیورر، نماینده حزب دموکراتیک آزاد آلمان در مجلس نمایندگان به "بیلد"گفت: در این عکس بیش از هزار حرف نهفته است. مرکل سیاست داخلی خود و اکنون قطب نمای سیاست خارجی خود را گم کرده است. وی ادامه داد که روابط نزدیک و دوستانه با رهبران اقتدارگرا نباید برقرار شود.

در اینباره بیلد می نویسد، افرادی هم هستند که در این عکس مورد غیرعادی ندیدند. "آدام تراچیک" کارشناس مسائل سیاسی از لهستان معتقد است که احمقانه است اگر از این تصویر در چنین نشست هایی انتقاد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала