احتمال صدور حكم اعدام براى قاتلان خاشقجى

© REUTERS / Osman Orsalاحتمال صدور حكم اعدام براى قاتلان خاشقجى
احتمال صدور حكم اعدام براى قاتلان خاشقجى - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احتمال دارد عاملان قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی طی هفته‌های آینده اعدام شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حمزه الحسن، یکی از معارضان عربستانی در صفحه خود در توئیتر از مجازات و احتمال اعدام عاملان قتل جمال خاشقجی خبر داد و نوشت: منتظر اجرای حکم اعدام قاتلان مستقیم خاشقجی طی هفته‌های آینده باشید تا آثار این جنایت مخفی بماند و دست هیچ کس به آنها نرسد تا بخواهند اطلاعاتی را که سبب محکومیت بن سلمان می‌شود، کسب کنند.

وی افزود به احتمال زیاد، سعود القحطانی(مشاور دربار پادشاهی و فرد بسیار نزدیک به بن سلمان) و احمد عسیری(از عوامل بن سلمان در جنگ یمن) اعدام می‌‌شوند و خواهند گفت این حکم شرع درباره قاتلان است،‌آنها ما را در بحران بین المللی گرفتار کردند که مستحق قتل به موجب آن هستند.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала