عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل در عمان کلید خورد

© AFP 2023 / THOMAS HARTWELL عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل در عمان کلید خورد
عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل در عمان کلید خورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عمان در چارچوب تلاش برای روند صلح خاورمیانه میزبان بنیامین نتانیاهو است.

به گزارش اسپوتنیک، سطان قابوس بن سعید، پادشاه عمان روز پنجشنبه، دو روز بعد از میزبانی از محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطین ، میزبان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در چارچوب تلاش برای روند صلح خاورمیانه بوده است؛ اقدامی که مورد انتقاد گروه‌های مقاومت فلسطینی قرار گرفته است.

عمان رسما اسرائیل را به رسمیت شناخت - اسپوتنیک ایران
عمان رسما اسرائیل را به رسمیت شناخت

به نقل از خبرگزاری رسمی عمان ، در دیدار بین سطان قابوس بن سعید پادشاه عمان با بنیامین نتانیاهو، راه‌های تضمین پیشبرد روند صلح و برخی مسائل مهم مشترک از جمله مسائل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
به گزارش الحیاة ، سلطان قابوس به دو طرف پیشنهاد از سرگیری روند صلح متوقف شده را داده است اما طرف فلسطینی به سلطان قابوس گفته هیچ فرصتی در جهت تحقق صلح با دولت راست‌گرای کنونی اسرائیل نمی‌بیند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، یوسف بن علوی بن عبدالله، وزیر خارجه عمان به دنبال سفر بنیامین نتانیاهو به کشورش گفت: اسرائیل یک "کشور" حاضر در این منطقه است و همگی ما این را درک می‌کنیم. جهان هم از این حقیقت آگاه است. شاید زمان آن فرا رسیده است که با اسرائیل هم (همانند دیگر کشورها) رفتار شود و همچنین وظایف مشابهی را تقبل کند.
گفتنی است این اولین دیدار رسمی در این سطح بین مقامات اسرائیل و عمان از سال ۱۹۹۶ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала