اظهارنظر جدیدی درباره قتل خاشقجی

© AP Photo / Virginia Mayoاظهار نظر جدیدی درباره قتل خاشقجی
اظهار نظر جدیدی درباره قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون ژاپن، واکنش جهانی به قتل «جمال قاشقجی» روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی را دیرهنگام اما شدید ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "دنیای اقتصاد"، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون ان اچ کی ژاپن تاکید کرد هر چند واکنش جهان به موضوع قتل «جمال قاشقجی» در کنسولگری عربستان در استانبول دیرهنگام بود، اما واکنشی شدید بود.
ظریف با بیان اینکه واشنگتن از حامیان اصلی رژیم سعودی است خاطرنشان کرد این حمایت ها تنها به گسترش جنایات این رژیم و بروز آشوب در منطقه می شود.

ارزیابی ترامپ درباره عملیات قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
ارزیابی ترامپ درباره عملیات قتل خاشقجی

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر  پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала