هشدار به ایرانیان : چرا نباید طلای آبشده خرید؟

© Sputnik / Igor Mikhalevهشدار به ایرانیان : چرا نباید طلای آبشده خرید؟
هشدار به ایرانیان : چرا نباید طلای آبشده خرید؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نایب رئیس اتحادیه طلا، جواهر و سکه از شناسایی باند توزیع طلای آبشده تقلبی در تهران خبر داد و به مردم توصیه کرد به بهانه نپرداختن مالیات بر ارزش افزوده، به هیچ عنوان به سمت خرید طلای آبشده نروند.

به گزارش اسپوتنیک، مسعود یزدانی در گفتگو با ایرنا تاکید کرد: طلای آبشده، جزو مواد مصرفی تولید است یعنی در کارگاه های طلاسازی کاربرد دارد اما در ماه های اخیر و به دنبال افزایش قیمت طلا در بازار، برخی به با این تصور که مالیات بر ارزش افزوده نمی پردازند، به سمت خرید طلای آبشده متمایل شده اند.
این مقام صنفی اظهار داشت: بررسی عیار و خلوص طلای آبشده، یک کار کاملا تخصصی است و هر کس نمی تواند معادلات آن را محاسبه کند یا عیار درست آن را تشخیص دهد؛ روی طلای آبشده عدد و شناسه ای ضرب می شود اما مردم نمی توانند به اتکای آن به خرید طلای آبشده اقدام کنند.
یزدانی اظهار داشت: با توجه به تخصصی بودن طلای آبشده، اتحادیه طلا هیچگاه خرید طلای آبشده را به مردم توصیه نمی کند همانطور که وقتی قیمت سکه طلا حباب داشت، به مردم خرید آن را توصیه نکرد بلکه از مصرف کنندگان خواست به جای پرداخت بهای بالاتر از قیمت واقعی سکه که منجر به ضرر می شود، به خرید مصنوعات طلا روی آورند.
وی از خریداران مصنوعات طلا به عنوان شریکان اصلی صنعت طلای کشور یاد کرد و گفت: پس از گران شدن طلا، بحث طلای آبشده تقلبی در بازار زیاد شده است و حتی توانسته ایم در چند مورد، باندهایی که به صورت غیرقانونی در کارگاه های زیرزمینی و فاقد پروانه به تولید آن اقدام می کردند، شناسایی کنیم.
وی افزود: در این کارگاه های غیرمجاز، آلیاژهای مختلف به طلا افزوده و شناسه های جعلی روی محصول حک می شود؛ اگر فردی متوجه شود که طلای آبشده تقلبی خریده، به علت درج مشخصات فنی نادرست، پیگیری هایش به نتیجه نمی رسد و بنابراین توصیه همیشگی ما به مردم پرهیز از خرید این نوع کالاهاست.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала