سامانه روسی شوخی بردار نیست

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر اس-400 روسی
اس-400 روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنال اینترست هشدار داد: با اس-400 شوخی نکنید!

به گزارش اسپوتنیک، نشریه نشنال اینترست از شوخی با سامانه پدافند هوایی اس —400 برحذر داشت.

به نوشته این نشریه، در حول این سامانه بحث های زیادی درمی گیرد. آمریکا کشورها را در ازای خرید این سامانه تهدید به تحریم می کند، اما کشورهای بزرگ جهان همچنان نسبت به این سامانه ابراز توجه می کنند. امضای قرارداد خرید این سامانه توسط چین و هند خود گویای این امر است. هیچ یک از نیروهای هوایی دلش نمی خواهد با این سامانه روبرو بشود.

خروج  موشک های پاتریوت از  اردن، کویت و بحرین - اسپوتنیک ایران
خروج سامانه های پاتریوت از اردن، کویت و بحرین

سامانه اس-400 سیستم بهتر اس-300 است که در دهه 1960 طراحی و ساخت آن آغاز شد. در سال 1978 این سامانه به ارتش تحویل داده شد. از آن زمان به بعد سامانه اس-300 دائما مدرنیزه شد و انواع جدید آن ساخته می شوند. سامانه «اس-300پ ام او2» نوع اولیه سامانه «اس-400» نامیده می شود.

سامانه پدافند هوایی اس-400 مجهز به رادار جدیدی است که امکان ضربه به هر نوع هدف هوایی را برای این سیستم فراهم می سازد. علاوه برآن، این سامانه می تواند از 4 نوع مختلف موشک با وزن و امکانات متفاوت استفاده کند.

ارتش روسیه مسلح به سامانه اس-400 « تریومف» است. از این سیستم برای دفاع همه جانبه و موثر از تأسیسات مهم سیاسی-اداری، اقتصادی و نظامی در مقابل ضربات هوایی، موشک های کروز و موشک های تاکتیکی بالستیکی  و موشک های بالستیکی میانبرد در شرایط جنگ استفاده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала