درآمد هر ایرانی چقدر باید باشد؟

© AFP 2023 / Seyllouمحدودیت در توزیع بنزین سوپر در ایران
محدودیت در توزیع بنزین سوپر در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درآمد هر ایرانی چقدر باید باشد تا بتوان قیمت بنزین در ایران را آزاد کرد و با فروش بنزین نیز درآمدزایی برای دولت ایجاد کرد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، هدایت الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مسائل مطرح شده احتمالا مجددا به سمت سهمیه بندی بنزین پیش خواهیم رفت. زیرا سیستم هوشمند و کارت سوخت ضمن اینکه مشکلاتی را داشت، موجب شفاف سازی، کاهش واردات، قاچاق و مصرف سوخت شد.

او افزود: افزایش قیمت سوخت بر صدها محصول و کالای مورد استفاده مردم اثر می گذارد لذا باید در کنار افزایش قیمت حامل های انرژی میزان حقوق مردم نیز افزایش بیابد زیرا اقشار آسیب پذیر قادر به پرداخت قیمت های بالای برای حامل های انرژی نیستند. اگر مشکل اشتغال در کشور حل شود و هر ایرانی ماهانه درآمدی بالای 6 میلیون تومان داشته باشد قطعا در این شرایط می توان قیمت بنزین را آزاد و منطقی کرد و با فروش بنزین نیز درآمدزایی برای دولت صورت می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با علم بر این موضوع که باید قیمت سوخت واقعی شود در حال حاضر به نتیجه قطعی برای افزایش قیمت دست نیافته ایم، بیان کرد: هدر رفت منابع انرژی در کشور ما بسیار بالاست اما به دلیل وجود تناقضات و عدم تناسب بین افزایش قیمت حامل ها انرژی و حقوق افراد جامعه نمی توانیم به تصمیم نهایی در این خصوص دست پیدا کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала