برای شوهر کردن در ایران چقدر باید پول داشت؟

© Fotolia / Yakimenkoantonبرای شوهر کردن در ایران چقدر باید پول داشت؟
برای شوهر کردن در ایران چقدر باید پول داشت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهیه جهیزیه در ایران چقدر هزینه بر می دارد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دختر و پسر جوانی که تا چندی پیش جلوی مغازه می ایستادند و برای خرید جهیزیه برنامه ریزی می کردند حالا با افزایش ناگهانی دلار و کاهش قدرت خریدشان فقط باید امید به یک مراسم عروسی با حداقل مهمان داشته باشد و بقیه پس اندازشان را هم برای اجاره خانه پرداخت کنند.

این وضعیت زن و شوهر جوانی است که در حال حاضر ارزش پول آنها به یک‌سوم رسیده است. زمانی که مقابل ویترین مغازه‌های لوازم خانگی می‌ایستند، یکی در میان حسرت می‌خورند که ای‌کاش جهیزیه را زودتر خریده بودند.

یک عروس خانم (خانواده عروس) برای تأمین جهیزیه در حد متوسط (کمترین هزینه برای خرید کالاهای متعارف) باید حداقل 80 میلیون تومان هزینه کند.

یکی از فروشنده‌ها درباره قیمت تمام‌شده یک جهیزیه می‌گوید: پیش از سال 97، جمع کردن یک جهیزیه متوسط و معمولی بین 40 تا 50میلیون تومان بود اما در حال حاضر این رقم به 70 تا 80میلیون رسیده است.

وی می‌گوید: قبلاً برای مشتری فروش شرایطی و اقساطی داشتیم، اما شرایط موجود بازار باعث شده تا مشتریان مبلغ کامل را پرداخت نکنند و چک‌هایمان روی دستمان بماند.

بعضی از محصولات هم به‌دلیل کمبودی که در بازار وجود دارد گران می‌شود، مثلاً قیمت ظرفشویی افزایش بالایی داشته است چرا که ماشین ظرفشویی به‌نسبت یخچال، گاز و ماشین لباسشویی در بازار کم است و در حال حاضر بسیار سخت پیدا می‌شود.

هرچند شاید مبلغ 80میلیون تومان برای تأمین یک جهیزیه آن هم جهیزیه معمولی برای گروهی هیچ باشد اما برای عده‌ای که حقوق ماهیانه آن‌ها به‌شرح زیر است بسیار سخت است و یک زوج جوان برای رفتن به خانه بخت حداقل باید 150میلیون تومان داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала