آب مریخ بنظر می رسد برای زندگی مناسب بود

© Photo / r0sssآب مریخ بنظر می رسد برای زندگی مناسب بود
آب مریخ بنظر می رسد برای زندگی مناسب بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان موسسه فناوری کالیفرنیا دریافتند که آب روی مریخ تقریبا برای حیات زندگی ایده آل است - اکسیژن کافی در آن نه تنها برای بقای میکروبها بلکه برای وجود موجودات چند سلولی نیز وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیچر، دانشمندان موسسه فناوری کالیفرنیا دریافتند که آب روی مریخ تقریبا برای حیات زندگی ایده آل است — اکسیژن کافی در آن نه تنها برای بقای میکروبها بلکه برای وجود موجودات چند سلولی نیز وجود دارد.

بر اساس داده های جدید از آنالیز شیمیایی خاک مریخ مشخص شد که در آبهای سطح لایه های مریخ می تواند به اندازه کافی اکسیژن انباشته شود، حتی بدون در نظر گرفتن اینکه تقریبا مریخ اتمسفر ندارد.

فضاپیمای مدارگرد شناسایی مریخ، یک ایستگاه اتوماتیک چند منظوره که در حال چرخش روی سیاره است، به دانشمندان کمک کرد تا چنین نتیجه گیری کنند. با توجه به ابزار اندازه گیری ویژه، دانشمندان توانستند دریابند که آب مریخ، غنی از مواد قلیایی است و حاوی حدود 32 میلی گرم اکسیژن در هر متر مکعب آب است. این مقدار، به گفته دانشمندان، نه تنها برای وجود باکتری ها بلکه برای توسعه موجودات چند سلولی ساده مانند اسفنج ها نیز مناسب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала