توقف صادرات سلاح به عربستان

اشتراک
آلمان از سایر کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است تا صادرات تسلیحات به عربستان سعودی متوقف شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان 22 اکتبر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا از نمونه آلمان پیروی کرده و صادرات تسلیحات به عربستان سعودی را متوقف کنند، آن هم تا زمانی که شرایط قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی بطور کامل مشخص نشود.

بر اساس این گزارش، مقام های سعودی تاکنون اظهارات ضد و نقیضی را درباره قتل خاشقجی در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول مطرح کرده اند.

یک گروه تروریستی در آلمان کشف شد - اسپوتنیک ایران
یک گروه تروریستی در آلمان کشف شد

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان  روز 21 اکتبر گفت که آلمان صادرات تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را متوقف خواهد کرد.

وزیر اقتصاد آلمان اظهار داشت: توضیحات ریاض درباره این حادثه تاکنون رضایت بخش نبوده است. دولت آلمان بر این باور است که در شرایط کنونی هیچ گونه صادرات تسلیحاتی به عربستان صورت نگیرد چرا که می خواهیم بدانیم چه اتفاقی افتاده است.

دولت آلمان از ابتدای سال جاری با صادرات بیش از 400 میلیون یورو تسلیحات نظامی به عربستان سعودی موافقت کرده بود. عربستان سعودی پس از الجزایر دومین خریدار بزرگ تسلیحات نظامی آلمان به شمار می رود.

وزیر اقتصاد آلمان درباره قراردادهای تسلیحاتی که قبلا بین برلین و  ریاض امضا شده و احتمال لغو آنها نیز می رود گفت: به زودی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز باید صادرات تسلیحات نظامی به عربستان را متوقف کنند تا فشار بر ریاض به خاطر قتل این روزنامه نگار افزایش یابد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала