اصرار اسرائیل و مخالفت جهانی در تخریب روستای استراتژیک فلسطینی

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر اصرار اسرائیل و مخالفت جهانی در تخریب روستای استراتژیک فلسطینی
اصرار اسرائیل و مخالفت جهانی در تخریب روستای استراتژیک فلسطینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اصرار اسرائیل در تخریب روستای استراتژیک فلسطینی و مخالفت جهانی در برابر این کار، نهایتا به تعویق چند هفته‌ای آن منجر شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزرای اسرائیل توافق کردند که برای چند هفته تخریب یک روستای فلسطینی که توسط جامعه جهانی پشتیبانی می شود، را به تعویق بیاندازند. از این تعویق برای مذاکره با ساکنان روستای خان الاحمر برای انتقال محل اسکان بصورت داوطلبانه استفاده می شود.

بازگشایی مرز غزه-اسرائیل پس از کاهش تنش - اسپوتنیک ایران
بازگشایی مرز غزه-اسرائیل پس از کاهش تنش

در بیانیه پس از نشست وزرای اسرائیل آمده است: طبق توصیه کارشناسان، کابینه (نظامی — سیاسی) برای دادن چند هفته زمان به منظور مذاکرات جهت تخلیه توافق شد.
روستای خان الاحمر در مجاورت اورشلیم و جاده ی دریای مرده قرار دارد، اسراییل اعلام کرده است که این روستا را که نزدیک به 200 فلسطینی در آن زندگی می‌کنند را به رغم اعتراضات فراوان خارجی تخریب می‌کند.
اعتراضات علیه تخریب قریب الوقوع خان الاحمر قبلا توسط اتحادیه اروپا و سازمان های مختلف سازمان ملل متحد به علت اینکه این تصمیم اسرائیل را تهدیدی برای چشم انداز حل و فصل مشکلات خاورمیانه می‌دانند،اعلام شده است. آنها تأکید می کنند که روستا بخشی از منطقه ی به اصطلاح E-1 بین اورشلیم و محل استقرار یهودیان به نام مالی آدومیم است که برای تداوم سرزمین آینده دولت فلسطین حیاتی است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала