خاشقجی در عربستان کشته شده است

© AP Photo / Hasan Jamaliخاشقجی در عربستان کشته شده است
خاشقجی در عربستان کشته شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دادگستری عربستان اعلام نمود که خاشقجی در عربستان به قتل رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ولید بن محمد بن صالح الصمعانی وزیر دادگستری عربستان اعلام کرد که جمال خاشقجی نویسنده منتقد سعودی در خاک این کشور کشته شده است.

عربستان: ما نمی دانیم خاشقجی چطور کشته شده و بدنش کجاست - اسپوتنیک ایران
عربستان: ما نمی دانیم خاشقجی چطور کشته شده و بدنش کجاست

وی افزود که پرونده خاشقجی بعد از کامل شدن به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود.
به احتمال زیاد این اظهار نظر وی مربوط به قتل وی در سفارت این کشور در ترکیه می باشد، زیرا سفارت عربستان در ترکیه جزئی از خاک عربستان محسوب می شود.
شایان ذکر است، جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگار 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان سعودی مدعی شد که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد تحت تعقیب بن سلمان قرار داشت. از سوی دیگر، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده‌است. در روزهای آتی، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکه الجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته‌ است که "مقام‌های ترکیه تکه‌ تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده‌اند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала