نارضایتی ترامپ از عربستان در پرونده قتل خاشقجی

© AFP 2023 / Roberto Schmidtنارضایتی ترامپ از عربستان در پرونده قتل خاشقجی
نارضایتی ترامپ از عربستان در پرونده قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیان داشت که وی راضی نیست از اینکه عربستان سعودی در پرونده قتل خبرنگار جمال خاشقجی دور می زند.

رسانه های دولتی عربستان سعودی در شب شنبه اطلاعیه دادستانی کل کشور را منتشر کردند مبنی بر اینکه بر اساس اطلاعات اولیه ، خاشقجی کشته شده و قتل وی به خاطر دعوای برنامه ریزی نشده با کارکنان کنسولگری بوده است. ۱۸ نفر برای این پرونده دستگیر شده اند، که بازپرسی خواهند شد و مقامات سعودی سعی دارند حقیقت را مشخص کرده و تمامی افراد مسئول را مشخص کنند.
ترامپ بیان داشت: « نه من تا زمانی که جواب از عربستان سعودی جواب نگیریم، از آنها راضی نیستم. اما این گام بزرگ و اولیه بود و همچنین اقدام خوبی بود. اما من می خواهم که توضیح دهند.»
ترامپ همچنین بعید ندانست که شاهزاده سعودی در واقع در جریان مرگ خاشقجی بوده است. رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد که او نمی داند جسد خبرنگار کجاست.
گفتنی است، جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده ، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن وی منتشر کردند.محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تماسی با جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ،رئیس‌جمهوری آمریکا، دست داشتن ریاض در ناپدید شدن خاشقجی را رد کرده است. روزگذشته کنسول عربستان در ترکیه به طور ناگهانی خاک ترکیه را ترک کرد و بسیاری این موضوع را به عنوان فرار پیش از اثبات جرم تلقی کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала