پاسخ مسکو به اتهامات جدید واشنگتن

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا همه جهانیان را تحقیر می کند
آمریکا همه جهانیان را تحقیر می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه به اتهامات واشنگتن درباره دخالت دوباره مسکو در انتخابات آمریکا و تدوین "پروژه لاختا" با هدف تاثیر گذاری در سیاست ایالات متحده پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در رابطه با این اتهامات آمریکا به مسکو اظهار داشت ایالات متحده با ایجاد زمینه برای اعمال تحریم های جدید، برخورد خصمانه خود نسبت به روسیه و تحقیر و بی اعتنایی به همه جهانیان را نشان می دهد.
ریابکوف واشنگتن را به "پخش دروغ های بیشرمانه" درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 متهم کرده و گفت حالا آمریکاییان تلاش می کنند در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره خود "با همان برگ سابق بازی کنند" و خاطرنشان کرد این "کمپین دروغ و بهتان" از تضاد های سیاسی داخلی و تلاش برخی از سیاستمداران آمریکایی برای کسب امتیازات در مبارزه با سیاستمداران دیگر هموطن خود ناشی شده است.

پوتین خواستار واگذاری مدارک رسمی حاکی از دخالت اتباع  روسیه در انتخابات آمریکا شد - اسپوتنیک ایران
پوتین خواستار واگذاری مدارک رسمی "دخالت" اتباع روسیه در انتخابات آمریکا شد

یادآور میشود بتازگی وزارت دادگستری آمریکا خانم یلنا خوسیاینوا، شهروند روسیه را به تبانی با هدف لطمه وارد کردن به نظام سیاسی آمریکا و دخالت در انتخابات سالهای 2016 و 2018 در این کشور متهم کرد. واشنگتن می گوید این تبعه روسیه حسابدار ارشد "پروژه لاختا" بوده که گویا بودجه آن توسط یوگنی پریگوژین، سرمایه دار بزرگ روس و Concord Management and Consulting و Concord Catering ، دو شرکت تحت کنترل وی تامین شده و مشغول اجرای عملیاتی برای دخالت در انتخابات آمریکا است. وزارت دادگستری آمریکا ادعا می کند بودجه این پروژه در دوره بین ژانویه 2016 تا ژوئن 2018 میلادی 35 میلیون دلار بوده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала