ورود مستقیم ملک سلمان به پرونده خاشقجی

© AFP 2023 / HO / AFP SPAورود مستقیم ملک سلمان به پرونده خاشقجی
ورود مستقیم ملک سلمان به پرونده خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افشای جزئیات جدیدی درباره ناپدید شدن خاشقجی ، باعث ورود مستقیم ملک سلمان به این پرونده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، ملک سلمان با احساس ضرورت برای دخالت در بحران ناشی از قتل جمال خاشقجی بصورت مستقیم وارد این پرونده شده است.

جمال خاشقجی یک حادثه بزرگ جهانی است - اسپوتنیک ایران
جمال خاشقجی یک حادثه بزرگ جهانی است

به گفته این منبع خبری، ملک سلمان از حقیقت بحران خاشقجی اطلاعی نداشت، زیرا دستیاران ولیعهد سعودی تمایل داشتند تا پادشاه جزئیات این پرونده را صرفا از طریق رسانه‌های سعودی(که سانسور می‌کنند) دنبال کند.
به نقل از منابع خاندان حاکم سعودی ، محمد بن سلمان مجبور شد برای جلوگیری از تبدیل مسئله خاشقجی به یک بحران جهانی، پادشاه را در جریان قرار دهد. در این راستا نیز پادشاه سعودی بازنگری در اختیارات واگذار کرده به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را آغاز کرده است.
دادستان کل ترکیه به شهادت کارکنان ترکیه‌ای کنسولگری سعودی در استانبول گوش فرا داده است. محمد العتیبی، راننده کنسول سعودی در استانبول از جمله کسانی است که در پرونده خاشقجی نزد دادستان کل ترکیه شهادت می‌دهد.
مرگ مشکوک یکی از مظنونان حادثه کنسولی عربستان - اسپوتنیک ایران
مرگ مشکوک یکی از مظنونان حادثه کنسولی عربستان

همچنین کفتنی است شبکه الجزیره اعلام کرده است که عملیات مثله کردن جسد خاشقجی توسط صلاح الطبیقی پزشک قانونی سعودی و به مدت 15 دقیقه انجام شد.
جمال خاشقجی دوم اکتبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند. محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تماسی با "جرد کوشنر" داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، دست داشتن ریاض در ناپدید شدن "خاشقجی" را رد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала