حرکت قابل تقدیر دولت کره جنوبی به زنان کم درآمد در دوران قاعدگی +عکس

© Photo / Pixabayحرکت قابل تقدیر دولت کره جنوبی به زنان کم درآمد در دوران قاعدگی +عکس
حرکت قابل تقدیر دولت کره جنوبی به زنان کم درآمد در دوران قاعدگی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سئول تامپون و پدهای بهداشتی به صورت رایگان در اختیار زنان قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آنکه فعالان حقوق زنان موضوع عدم دسترسی برخی از زنان به محصولات بهداشتی مناسب به علت محدودیت های مالی را با عنوان "فقر در دوره قاعدگی" مطرح کردند و خواستار برنامه ای از سوی دولت برای ارائه رایگان محصولاتی چون تامپون و پد شدند. دولت سئول نیز به منظور مقابله با این مشکل اخیرا برنامه ای در اطراف پایتخت برای ارائه رایگان این محصولات در نظر گرفت و تاکنون باکس هایی به دو صورت رایگان و سکه ای در ١٠ مکان راه اندازی کرده است. البته دولت پیش از شروع این برنامه آزمایشی از ١٤٧٥ ساکن سئول نظرسنجی کرد و ٩٢ درصد از شرکت کنندگان بر این باور بودند که محصولاتی چون تامپون و پدهای بهداشتی در دوران پریودی برای بانوان ضروری است و بایستی در مکان های عمومی به صورت رایگان در اختیار آنان قرار گیرند.

استقبال بانوان ایرانی از قانون آزادی لباس بومی +عکس - اسپوتنیک ایران
استقبال بانوان ایرانی از قانون آزادی لباس بومی +عکس

دولت شهر سئول تضمین کرد که همه نظرات در طول دوره آزمایشی مورد توجه قرار خواهد گرفت، و یک مقام رسمی در این باره گفت: "ما تعداد استفاده روزانه (از محصولات) را در این دوره آزمایشی مشخص می کنیم، و قصد داریم در نهایت این خدمات را در سال آینده گسترش دهیم، آنچه که ما در طول دوره آزمایشی یاد می گیریم در برنامه های آتی به کارمی بندیم."

نیویورک و اسکاتلند از مدت ها پیش شروع به ارائه محصولات بهداشتی رایگان در سراسر کشور برای دختران جوان در مدارس و دانشگاه ها به دلایل مشابه کرده اند. کاربران ایرانی بسیاری این روش جالب را تایید کردند و ضمن مخالفت و تاسف شدید نسبت به اینکه این محصولات در برخی مدارس دخترانه بنا به ضرورت استفاده دانش آموزان به آنها فروخته می شود، دلیل بی توجهی آموزش و پرورش دانستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала