آمریکا درآستانه اعمال تحریم ها علیه عربستان

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا درآستانه اعمال تحریم ها علیه عربستان
آمریکا درآستانه  اعمال تحریم ها علیه عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روزهای اخیر فضای خبری آمریکا بر یک موضوع متمرکز شده و ان ناپدید شدن جمال خاشقجی، مقاله نویس روزنامه واشنگتن پست و احتمال قتل وی در کنسولگری عربستان در استانبول است.

به گزارش اسپوتنیک، تا چند روز پیش دولت آمریکا از صحبت درباره عواقب احتمالی قضیه خاشقجی برای عربستان امتناع می ورزید اما روز پنج شنبه اولین نشانه های حاکی از آمادگی ایالات متحده برای اقدام در این راستا ظاهر شدند: استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا بازدید خود از ریاض را که در جریان ان قصد شرکت در یک کنفرانس سرمایه گذاری را داشت لغو کرد. در کنگره آمریکا نیز بر واشنگتن فشار وارد می اورند. قانونگذاران آمریکایی خواستار اعمال تحریم ها علیه عربستان، متوقف کردن معاملات تسلیحاتی با ریاض و اخراج سفیر این کشور هستند.

Jamal Khashoggi - اسپوتنیک ایران
سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مسئول قتل خاشقجی را معرفی کردند

کارشناسان آمریکایی در رابطه با امکان اعمال تحریم ها علیه ریاض از عقاید گوناگونی پیروی می کنند. برخی از آنها معتقدند هیج تحریمی علیه عربستان اعمال نخواهد شد چون در صورت اعمال چنین تحریم هایی واشنگتن متحمل ضرر های اقتصادی زیادی خواهد شد و برخی دیگر معتقدند حتما چنین تحریم هایی اعمال خواهد گردید.
شایان ذکر است "جمال خاشقجی" دوم اکتبر که برای انجام کارهای اداری وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده بود، به‌ گفته نامزدش، دیگر از این ساختمان خارج نشده است. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59 ساله از کنسولگری خارج شده، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌ قتل رسیدن وی را منتشر کردند.
محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تماسی با "جرد کوشنر" داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، دست داشتن ریاض در ناپدید شدن "خاشقجی" را رد کرده است.
همچنین کنسول عربستان در ترکیه به طور ناگهانی خاک ترکیه را ترک کرد و بسیاری این موضوع را به عنوان فرار پیش از اثبات جرم تلقی کردند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала