شرکت های کره جنوبی در ایران می مانند

© AFP 2023 / ED JONESپرچم کره جنوبی
پرچم کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر کره جنوبی در ایران، خبر از ماندگاری شرکت های تجاری در ایران داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان یو جونگ هیون سفیر کره جنوبی در ایران، علی رغم تحریم های آمریکا علیه تهران، شرکت های کره جنوبی در ایران فعالیت می کنند.

واکنش مسکو نسبت به گسترش تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش مسکو نسبت به گسترش تحریم های آمریکا علیه ایران

یو جونگ هیون گفت: "بسیاری از شرکت های اروپایی از ایران خارج می شوند، اما شرکت های کره جنوبی اعلام کرده اند که در این کشور باقی خواهد ماند". به نقل از ایشان "شرکت های کره ای می دانند که بازار ایران مهم است".
او اشاره کرد که "تحریم های آمریکا بر روابط تهران و سئول تاثیر می گذارد. با این حال، تجارت خصوصی می تواند جدا از این محدودیت باشد، بدین ترتیب کره جنوبی فرصتی مناسب برای توسعه روابط با ایران فراهم می کند".
گفتنی است اغلب کشورهای اروپایی و همچنین کره جنوبی خرید نفت را از ایران متوقف کرده است. در میان مصرف کنندگان بزرگ سوخت ایران، ترکیه، هند و چین باقی همچنان می مانند. بر اساس گزارش رویترز، صادرات نفت ایران در ماه اکتبر به میزان 1.33- 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش یافت، در حالی که در آوریل سال جاری این رقم حدود 2.5 میلیون بشکه بود.
پیش از این در ماه سپتامبر، یو جانگ هیان، سفیر کره جنوبی در ایران، در خصوص همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و کره جنوبی گفت: واقعیت این است که شرکت‌های کره‌ای علاقمند به کار در ایران هستند و می‌خواهند به روابط تجاری و اقتصادی خود با ایران ادامه دهند، البته مشکل تحریم‌های یکجانبه آمریکا وجود دارد اما اخباری که اخیرا مبنی بر قطع روابط تجاری شرکت‌های کره‌ای با ایران در رسانه‌ها به چشم می‌خورد بی‌اساس و جعلی است، زیرا شرکت‌های کره‌ای همچنان به همکاری تجاری خود ادامه می‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала