موضوع آخرین مقاله جمال خاشقجی

© AP Photo / Jacquelyn Martinموضوع آخرین مقاله جمال خاشقجی
موضوع آخرین مقاله جمال خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست که "خاشجقی" در آن فعالیت می کرد، آخرین مقاله این روزنامه نگار منتقد سعودی را منتشر کرد.

ورود پلیس ترکیه به محل زندگی سرکنسول عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
ورود پلیس ترکیه به محل زندگی سرکنسول عربستان سعودی
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اقدام به انتشار آخرین مقاله "جمال خاشقجی" پیش از ناپدید شدن در کنسولگری عربستان کرد.

وی در این مقاله تاکید کرده بود که نیازمند ایجاد سکوهایی برای شنیده شدن صدای مردم در جهان عرب هستیم و آزادی بیان بیشترین چیزی است که جهان عرب بدان نیاز دارد.

این روزنامه نگار منتقد سعودی در ادامه مقاله خود نوشته بود: جهان عرب نیازمند نسخه جدیدی از رسانه با نیروهایی از کشورهای مختلف بوده و ایجاد باشگاهی بین المللی مستقل به شهروندان عرب اجازه خواهد داد تا به حل مشکلاتشان بپردازد.

خاشقجی در آخرین مقاله خود در واشنگتن پست نوشته بود: قطر بر خلاف همسایگانش به پوشش خبری بین المللی ادامه می دهد و این کشور در تلاش برای مراقبت از معلومات با هدف حمایت از ساختار عربی قدیم است.

در این مقاله آمده است: خواسته جهان عرب برای دستیابی به جوامعی آزاد در بهار عربی نابود شد و این جوامع به شرایط سابق خود و حتی بسیار بدتر بازگشت.

شایان ذکر است که "جمال خاشقجی" دوم اکتبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌ گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون خارج نشده است. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌ قتل رسیدن وی را منتشر کردند.

محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تماسی با "جرد کوشنر" داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، دست داشتن ریاض در ناپدید شدن "خاشقجی" را رد کرده است.

همچنین کنسول عربستان در ترکیه به طور ناگهانی خاک ترکیه را ترک کرد و بسیاری این موضوع را به عنوان فرار پیش از اثبات جرم تلقی کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала