پرداخت جدید عربستان به امریکا

© AFP 2023 / Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Courtپرداخت جدید عربستان به امریکا
پرداخت جدید عربستان به امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی 100 میلیون دلار دیگر برای استفاده از این مبلغ در مناطق تحت اشغال سازمان تروریستی جدایی خواه موسوم به یگان های مدفع خلق کردهای سوریه ((YPG / PKK به آمریکا پرداخت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، مقامات عربستان که پس از حادثه ناپدید شدن جمال خاشقچی، روزنامه نگار مخالف سعودی دچار مشکلات زیادی شده اند، هنگام بازدید مایکل پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از ریاض 100 میلیون دلار به حساب دولت آمریکا واریز کردند.
یک مقام که مسئولیت رسیدگی به سیاست نسبت به سوریه در دولت آمریکا را بر عهده دارد، ضمن اشاره به پرداخت مبلغ فوق الذکر در زمان بازدید پومپئواز ریاض در رابطه با ناپدید شدن جمال خاشقچی خاطرنشان کرد انتخاب زمان برای پرداخت این مبلغ تصادفی نبوده است.

درخواست چهار میلیارد دلاری آمریکا از عربستان سعودی بابت عملیات نظامی - اسپوتنیک ایران
درخواست چهار میلیارد دلاری آمریکا از عربستان سعودی بابت عملیات نظامی

یادآور می شود سمیر السبحان، وزیر مشاور عربستان در ماه نوامبر 2017 به همراه مقامات صلاحیدار آمریکا از مناطق تحت اشغال سازمان تروریستی جدایی خواه موسوم به یگان های مدفع خلق کردهای سوریه ((YPG / PKK بازدید کرده و ریاض پس از این بازدید صد میلیون دلار برای کمک به بازسازی شهر رقه تخصیص داد که پس از حملات آمریکا و YPG / PKK علیه داعش*عملاً بطور کامل ویران شده است.
گفتنی است، جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.
*گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала