واکنش کاربران ایرانی به قتل مشکوک خاشقجی

© REUTERS / Osman Orsalواکنش کاربران ایرانی به قتل مشکوک خاشقجی
واکنش کاربران ایرانی به قتل مشکوک خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چطور پادشاه عربستان در یک کشور دیگر، روزنامه نگار مخالف خود را به قتل می رساند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از ناپدید شدن روزنامه نگار منتقد سعودی در سفارت عربستان در ترکیه، کاربران ایرانی این اتفاق را از دیدگاه بین المللی به باد انتقاد گرفته اند.

حبیب نجار در این خصوص می نویسد: پادشاه عربستان در روز روشن در یک کشور غریبه یک خبرنگار منتقد را سلاخی میکند و هیچ صدایی از مدعیان حقوق بشر اروپایی و امریکایی در نمی آید! بله جانم! این است معیارهای دوگانه ی حقوق بشری مدعیان دموکراسی.

ابوالحسن مختاباد نیز انگشت اتهام را به سوی بن سلمان می گیرد: "آیا تقدیراز بن سلمان رو برگردانده است یا اینکه جریانی موازی با قتل خاشقچی در عربستان خواسته عملا زیر پای او را خالی کند وبگوید کنارزدن رقیبان به این آسانی‌ها نیست ونشانش دهند چو گویی که بام خرد دوختم همه هرچه بایستی آموختم یکی چرخ بازی کند روزگار که بنشاندت پیش آموزگار(فردوسی).

کاربر دیگری در واقع عربستان را مقصر اصلی این ماجرا می داند و می نویسد: سربه نیست کردن جمال خاشاقچی بسرعت تبدیل به یک افتضاح بین المللی شد که به دوشیدن عربستان توسط طرفهای مختلف بعنوان حق السکوت خواهد انجامید.

در مجموع کاربران ایرانی رفتار عربستان در به قتل رساندن مخالف خود در کشور دیگر را بسیار محکوم می کنند و منتظر عواقب این اتفاق برای عربستان هستند.

گفتنی است، جمال خاشقجی دوم اکتبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала