دفاع ترامپ از فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان

© AFP 2023 / Mandel Nganدفاع ترامپ از فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان
دفاع ترامپ از فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا معتقد است اگر واشنگتن از فروش محموله های بزرگ تسلیحات به عربستان امتناع ورزد، ریاض از روسیه یا چین سلاح خواهد خرید.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ این مطلب را در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Fox Business اعلام کرده است. وی یادآور شد ریاض قبلاً سامانه های موشکی، ناو و دیگر وسایل به مبلغ 110 میلیارد دلار به واشنگتن سفارش داده که برای آمریکاییان 500 هزار فرصت شغلی به وجود می آورد.
رئیس جمهور آمریکا متذکر شد فراخوان هایی به امتناع از فروش این تسلیحات در رابطه با با ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی شنیده می شود. ترامپ این فراخوان ها را مخالف منافع ایالات متحده نامیده و خاطرنشان ساخت در اینصورت سعودی ها خواهند گفت:"حالا که آمریکاییان نمی خواهند به ما موشک بفروشند، آنها را از چین یا روسیه خواهیم خرید و همچنین دیگر کشورها همچون فرانسه نیز وجود دارند". ترامپ همچنین ادعا کرد تسلیحات امریکایی مرغوب تر از تسلیحات ساخت رقبای این کشور در بازار اسلحه هستند.

وقتی رگ خواب ترامپ در دست عربستان باشد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
وقتی رگ خواب ترامپ در دست عربستان باشد

پیشتر دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس درباره قتل جمال خاشقچی و اینکه آیا محمد بن سلمان دستور قتل وی را صادر کرده است، ریاض را تهدید و اعلام کرد: هنوز کسی این را نمی‌داند و این موضوع در دست بررسی است. تا این لحظه آنها این ادعا را رد کرده اند. به زودی پاسخ آن را خواهیم فهمید. ممکن است کار آنها باشد؟ بله (ممکن است). اگر این طور باشد، مجازات سختی در نظر خواهیم گرفت".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала