پیمان جدید آمریکا با ایران

© AP Photo / Cliff Owenبرایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا قصد دارد پیمان جدیدی با ایران به امضا برساند.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام نمود که ایالات متحده برای دستیابی به پیمان جدیدی با ایران که تمام نگرانی های واشنگتن را در نظر بگیرد برای انجام «خیلی کارها» ابراز آمادگی می کند.

هوک در جریان کنفرانس کوتاه مدت تلفنی گفت:«ما تصمیم گرفتیم از برجام خارج شویم،زیرا ایران سزاوار اعتماد جامعه جهانی نبود. خارج کردن برنامه موشکی ایران از پیمان امضا شده قبلی یک اشتباه بزرگ بود».

شرح حال موشک های ایرانی و آرزوی رسیدن به اوج - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
شرح حال موشک های ایرانی و آرزوی رسیدن به اوج

به گفته هوک، پیمان جدید که آمریکا قصد امضای آن را با ایران دارد باید تمام نگرانی های ایالات متحده را درنظر بگیرد.

وی افزود:« آمریکا برای انجام خیلی کارها در عوض امضای پیمان جدید با ایران آماده است. اما این باید یک پیمان باشد.  به عقیده ما برجام می بایست به عنوان یک پیمان در کنگره معرفی شود، پیمان عدم گسترش. ما همکاری نزدیکی با شرکای خود در خاورمیانه داریم تا بتوانیم به توافقی برسیم که تمام  اقدامات ایران را دربرگیرد و اوضاع در خاورمیانه بهتر شود.

خطر برنامه موشکی ایران در یمن، عراق و سوریه خطرناک تر می شود. اگر ما هیچکاری برای بازدارندگی نفوذ ایران در منطقه انجام ندهیم با خطر درگیری منطقه ای روبرو خواهیم شد».

کشورهای اروپایی با اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن این کشور از توافق هسته‌ای با ایران مخالفت کرده‌اند. ترامپ، در ماه مه با متهم کردن ایران به نقض توافق هسته‌ای با آزمایش‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала