افزایش قیمت نفت با تهدید عربستان

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان
عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان قسم خورد جواب هر گونه تحریمی را بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، بازار جهانی نفت که فشار آمریکا بر ایران و تحریم های صد ایرانی بر آن تأثیر گذاشته است، نگران اقدامات تحریمی احتمالی آمریکا علیه یکی دیگر از اعضای اوپک است.

هر چه بیشتر حدسیاتی بگوش می رسد که آیا عربستان سعودی سیاستی را که طی یک دهه اجرا می کند نقض خواهد کرد و از نفت به عنوان یک سلاح سیاسی استفاده خواهد کرد اگر در رابطه با مفقودی جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی تحریم هایی علیه آن کشور اعمال شود.

آیا تحریم های آمریکا علیه ایران دارد نرمتر می شود؟ - اسپوتنیک ایران
آیا تحریم های آمریکا علیه ایران دارد نرمتر می شود؟

عربستان پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا احتمال اجرای اقداماتی علیه بزرگترین صادرکننده نفت در جهان را اعلام کرد، قسم خورد جواب هر گونه تحریمی را بدهد.

قیمت نفت همانا پس از این تهدید عربستان 2 درصد افزایش یافت. مقامات عربستان سعودی اعلام کردند که عربستان نقش حیاتی و مهمی در اقتصاد جهانی بازی می کند و نیازی نیست که از نفت به عنوان اسلحه سیاسی استفاده بکند.

اما اگر عربستان مانند سال های 1974-1973 در زمان جنگ اسرائیل و اعراب از نفت به عنوان یک سلاح استفاده کند، این امر می تواند عواقب سنگینی برای بازارهای مالی و اقتصاد جهانی ببار آورد.

استفان اینز رئیس بخش عملیاتی شرکت «اوآندا» در سنگاپور اعلام نمودکه این امر موجب بی ثباتی  بازارهای جهان خواهد شد که تشنج کنونی بین آمریکا و چین در مقابل آن «بازی» به حساب خواهد آمد.

چین بدون نفت امریکا - اسپوتنیک ایران
چین بدون نفت امریکا

هم اکنون قیمت نفت مارک برنت تا سطح 80 دلار افزایش یافته است. در زمان تحریم های آمریکایی علیه ایران نفت کمتری به بازار عرضه شد که باعث تکان های شدید در اقتصاد کشورهای در حال رشد مثلا هند می شود.

ترامپ می خواهد قیمت نفت را  تا انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر به همین شکل حفظ کند.  تعدادی از تریدر ها و معامله گرها پیش بینی می کنند که قیمت نفت به 100 دلار در ازای هر بشکه نفت برسد، زیرا اوپک نمی تواند کمبود نفت در بازار جهانی را تأمین کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала