پروشنکو روسیه را تهدید کرد

© AFP 2023 / Sergei Supinskyپروشنکو
پروشنکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه قیمت گزافی در صورت حمله به اوکراین خواهد پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، پطر پروشنکو رئیس جمهور اوکراین در زمان برگزاری رزمایش «آسمان صاف-2018» اعلام کرد که روسیه در صورت حمله به اوکراین قیمت گزافی خواهد پرداخت.

وی گفت:«ما برای آزادی و دمکراسی خواهیم جنگید. ما برای موضع مطمئن و پایدار آمریکا و ناتو ارزش زیادی قائلیم. ما در رابطه با اینکه در اوکراین چه باید بکنیم یا نکنیم از روسیه دستور نمی گیریم».

اوکراین، با تجهیزات نظامی آمریکا قدرت می گیرد - اسپوتنیک ایران
اوکراین، با تجهیزات نظامی آمریکا قدرت می گیرد

وی در ادامه گفت که سربازان اوکراینی خیلی چیزها می توانند از نظامیان ناتو یاد بگیرند زیرا در شرایط  جنگ ترکیبی مبارزه می کنند.

رزمایش «آسمان صاف-2018»  در«خملنیتسک» اوکراین از 8 تا 19 ماه اکتبر برگزار می شود. در مانورها نظامیان کشورهای عضو ناتو، بلژیک، بریتانیا، دانمارک، استونی، هلند، لهستان، رومانی و آمریکا شرکت دارند.

مناسبات روسیه و اوکراین پس از کودتا در اوکراین و بازگشت کریمه به ترکیب روسیه و آغاز جنگ در دنباس بشدت وخیم شد. در ژانویه 2015، مجلس اوکراین  بیانیه ای را به تصویب رساند که در آن روسیه کشور «متجاوز» نامیده شده است.

مسکو بارها اعلام کرده است که از درگیری داخلی اوکراین حمایت نمی کند و خواهان آن است که اوکراین بحران سیاسی و اقتصادی را پشت سر بگذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала