راه شناسایی سکه تقلبی از سکه اصل +عکس

© Flickr / Iain Watsonراه شناسایی سکه تقلبی از سکه اصل +عکس
راه شناسایی سکه تقلبی از سکه اصل +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چگونه سکه تقلبی را از سکه اصل تشخیص دهیم؟

به گزارش اسپوتنیک، پس از ورود دلالان ارز به بازارهای دلالی طلا و سکه، دقت افراد برای خرید سکه اصل باید بیشتر شود، به همین دلیل چند راهکار اشاره شده در شبکه های اجتماعی را متذکر می شویم.

یکی از راه های شناخت سکه تقلبی از نمونه اصلی، اصابت آن به شیشه و یا سنگ می باشد. صدایی که از سکه طلا متصاعد می شود متفاوت از سکه های تقلبی می باشد. یکی از راهکارهای مفید برای جلوگیری از خرید اشتباه سکه و طلا، خرید از تمام شعبات طلا فروشی می باشد که زیر نظر اتحادیه طلافروشان است و دارای مجوز و کد خاص میباشد. بر روی سر در این واحدهای صنفی و مغازه های مجاز، حتما نوشته "زیر نظر اتحادیه طلافروشان" درج شده است. برای خرید سکه نیز می توان به فروشگاه های معتبر زیر نظر بانک مراجعه نمود.

رئیس اتحادیه طلافروشان و جواهر سازان نیز اعلام کرده است که مشتریان سکه را بدون وکیوم خریداری کنند. علی رغم اینکه در گذشته سکه با وکیوم اعتبار بیشتری داشته است، اما در حال حاضر برای تشخیص نمونه اصل آن از تقلبی، حتما باید آن را بدون وکیوم خریداری کرد. گفته شده است که سکه های وکیوم شده تقلبی، در بازار سکه "ایران" وجود دارد اما صحت آن هنوز از سوی مسئولین تایید نشده است.

تشخیص دلار اصلی از دلار تقلبی +ویدئو - اسپوتنیک ایران
تشخیص دلار اصلی از دلار تقلبی +ویدئو

بسیاری از کاربران معتقدند که در شرایط گرانی طلا و سکه نباید در کل به سمت این بازار رفت تا التهابات آن را تشدید نشود. به گفته آنها، در حال حاضر بازار طلا و سکه اصلا قابل اعتماد نیست و امکان فریب وجود دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала