شکست آمریکا در سوریه نزدیک است

© AFP 2023 / Delil Souleimanشکست آمریکا در سوریه نزدیک است
شکست آمریکا در سوریه نزدیک است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه نشنال اینترست، از شکست ایالات متحده در سوریه نوشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله داگ باندو، نویسنده روزنامه نشنال اینترست، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، دیگر در معرض خطر نیست و ایالات متحده باید مداخله نظامی خود را در امور این کشور متوقف کند.

اسد کمک غرب برای بازسازی سوریه را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اسد کمک غرب برای بازسازی سوریه را رد کرد

به گفته وی، ایشان یک هفته در سوریه گذرانده است و می نویسد که "بلافاصله واضح است که چه کسی مسئول همه چیز است". در پایتخت کشور، دمشق، ساختمان های دولتی و نیروهای امنیتی مستقر است. تقریبا هر خیابان با تصاویر رئیس جمهور اسد تزئین شده است و ساکنان شهر در مورد آینده بسیار خوش بین هستند.
این نویسنده در عین حال می نویسد که ایالات متحده فکر می کند که باید بشار اسد را انجا اخراج کند که اشتباه است، زیرا او طرفداران زیادی دارد و "کسی که بیشتر وحشتناک تر بود" می توانست جای او را بگیرد. علاوه بر این، واشنگتن خواهان ایجاد یک دولت دموکراتیک و لیبرال سوریه بود، اما هیچ یک از گروه های مخالف معتدل نظیر جبهه النصره خود به این درجه نرسیده اند.
درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از هزاران نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش، گروه ممنوعه در روسیه) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала