همکاری ایران در صادرات ممنوعه ذغال از سومالی

© AP Photo / Farah Abdi Warsamehهمکاری ایران در صادرات ممنوعه ذغال از سومالی
همکاری ایران در صادرات ممنوعه ذغال از سومالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در ارسال ذغال چوب ممنوعه از سومالی همکاری می کند که باعث می شود گروهک اسلام گرای « الشباب»* ( جنبش جوان مجاهدان) مرتبط با القاعده* هر ساله میلیون ها دلار دریافت کند.

به گزارش اسپوتنیک روز شنبه خبرگزاری اسوشیتد پرس در اینباره اطلاع داد.
به گزارش این خبرگزاری چنین نتایجی در گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد که هنوز منتشر نشده بدست آمده است. از این گزارش گویا هر ساله از سومالی سه میلیون کیسه ذغال خارج می شود که بخش اعظم آن به ایران می رود. روی این کیسه ها ، برچسب هایی می چسبانند که نشان می دهد آنها از جزایر کومور، غنا و یا ساحل عاج ارسال شده اند. در ایران ذغال روی بسته ها برچسب «تولید ایران» می چسبانند. و بعد آنها را در کشتی هایی با پرچم ایران به دوبی یا امارات متحده عربی ارسال می کنند.
براساس مقاله اسوشیتد پرس در گزارش آمده است که تهران « یک پیوند ضعیف در ارتباط با استفاده از ممنوعیت ارسال ذغال از سومالی است.
کارشناسان سازمان ملل متحد معتقدند که ایران به احتمال زیاد با تحقیقات آنها همکاری نکرده است. در این مقاله تاکید شده است که الشباب تقریبا ۷.۵ میلیون دلار از ارسال غیر قانونی ذغال دریافت می کند.
همانطور که این خبرگزاری اطلاع می دهد در نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید می کنند که کشور به طور کامل تمامی تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با سومالی را رعایت می کند.
در قطع نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شده در سال ۲۰۱۲ آمده است که ارسال ذغال چوب یک منبع مهم درآمدی برای الشباب محسوب می شود. این سند توسط تمامی کشورهای عضو سازمان ملل امضاء شده است.

*گروهک های تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала