دلیل احتمالی سانحه موشک سایوز

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر دلیل احتمالی سانحه موشک سایوز
دلیل احتمالی سانحه موشک سایوز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روایت نهایی درباره دلایل وقوع سانحه هنگام پرتاب سفینه سایوز فعلاً آماده نیست اما واضح است که بلوک های مرحله اول و دوم موشک سفینه بر به یکدیگر برخورد کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی کریکالوف، مدیر عامل شرکت"روس کاسموس" ضمن بیان این مطلب افزود کارشناسان "انحراف از مسیر معمولی و از قرار معلوم تخریب بخش پائینی مرحله دوم" را بعید نمی دانند.
منابع اسپوتنیک بلافاصله پس از وقوع سانحه روایت مشابهی را مطرح کرده بودند. به گفته انها احتمالاً جدا شدن بی موقع یکی از چهار بلوک مرحله اول موشک که در نهایت به بلوک مرکزی مرحله دوم ان ضربه وارد کرد، دلیل سانحه بوده است.
توضیح داده شد که احتمالاً این نقص فنی به خاطر عدم عملکرد چاشنی سیستم جدا شدن مراحل موشک رخ داده است و وسایل خودکار این را اختلال بحرانی ارزیابی نموده و سیستم نجات فضانوردان را به کار انداختند.

ثبت صحنه خراب شدن سفینه سایوز - اسپوتنیک ایران
ثبت صحنه خراب شدن سفینه سایوز +فیلم

یادآور می شود دیروز هنگام پرواز سفینه سرنشین دار سایوز از پایگاه فضایی بایکانور سانحه رخ داد و در نتیجه آلکسی آوچینین و تالر هیگ، فضانوردان روسی و آمریکایی در قزاقستان فرود اضطراری انجام دادند.
آخرین بار شرایط مشابه برای سایوز در سال 1983 رخ داد. در تاریخ 26 سپتامبر سال 1983 ولادیمیر تیگوف و گنادی استرکالوف برای پرواز در سفینه " سایوز تی-10 /1" آماده می شدند. طی 90 ثانیه تا پرتاب ، آتش سوزی در بخش زیرین حامل موشک رخ داد و پرتاب متوقف شد. دستگاه فرود به همراه فضانوردان با موفقیت در چهارکیلومتری از موشک فرود آمد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала