علت توهین‌های مکرر ترامپ به حاکمان عربستان سعودی

© AP Photo / Hassan Ammarعلت توهین‌های مکرر ترامپ به حاکمان عربستان سعودی
علت توهین‌های مکرر ترامپ به حاکمان عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ به دنبال دستیابی به پول هنگفت و تقویت پایگاه مردمی خود از طریق توهین به حاکمان عربستان سعودی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از النشره ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از لحظه ورودش به کاخ سفید، دست از توهین و تمسخر حاکمان سعودی برنداشته و به جای آنکه از تاج و تخت آن‌ها محفاظت کند و امکان تداوم حاکمیت آن‌ها بر مردم شبه جزیره عرب را فراهم سازد از حاکمان سعودی می‌خواهد بها بپردازند و این بهایی که ترامپ خواستار آن است دستیابی به بخشی از ثروت‌های عربستان؛ این نفت‌خیزترین کشور جهان است.

خودداری عربستان از تامین هزینه امنیت خود - اسپوتنیک ایران
خودداری عربستان از تامین هزینه امنیت خود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته در جمع حامیانش در شهر ساوتهیون در ایالت میسیسیپی تاکید کرد: ما از عربستان سعودی محافظت می‌کنیم. شاید شما بگویید که آنها ثروتمندند و من عاشق پادشاه، ملک سلمان هستم. اما گفتم "پادشاه، ما از شما حفاظت می‌کنیم. شما بدون ما دو هفته هم دوام نخواهید آورد. باید هزینه‌های ارتش خودتان را بپردازید."
با این حال، مشکل در زبان نامتعارفی نیست که رئیس جمهوری آمریکا در سخنانش خطاب به پادشاه عربستان سعودی به کار برده است بلکه مشکل در این است که چه اهدافی وی را برای این امر ترغیب می‌کند.
شاید بتوان دو هدف برای دونالد ترامپ برای اینگونه صحبت کردن در قبال عربستان سعودی قائل شد: اولین دلیل شاید دستیابی به پول‌های هنگفت برای رشد اقتصاد آمریکا که شاهد رکود بوده باشد. اقتصاد این کشور پس از وقوع بحران در سال ۲۰۰۸ میلادی و هزینه‌های هنگفت جنگ عراق عقب‌گرد داشت و مبالغی که ترامپ در جریان سفرش به عربستان به دست آورد منجر به احیای اقتصاد واشنگتن و ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش میزان بیکاری شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала