دیپلمات ایرانی در بلژیک درپرونده تروریسم، متهم شناخته شد

CC BY-SA 3.0 / Asterion / Belgian Senate building, Brusselsدیپلمات ایرانی در بلژیک درپرونده تروریسم، متهم شد
دیپلمات ایرانی در بلژیک درپرونده تروریسم، متهم شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیپلمات ایرانی که از آلمان به بلژیک فرستاده شده بود، و به خاطر پرونده مربوط به آماده سازی حمله تروریستی در فرانسه بازپرسی شد، متهم شناخته شده و بازداشت شد.

به گزارش اسپوتنیک دادستانی فدرال بلژیک در این باره اطلاع داد.
از سال ۲۰۱۴ این دیپلمات در سفارت ایران در وین مشغول به کار است. او اول ژوئیه در منطقه آلمانی آشافنبورگ در چارچوب پرونده در حال بررسی مربوط به آماده سازی حمله در فرانسه بازداشت شد. اتریش خواستار محرومیت مصونیت وی شد، اما بروکسل او را به بلژیک تحویل داد.
در این اطلاعیه آمده است: « در چارچوب بازرسی های دادستانی فدرال که محقق آنتورپن در پرونده تروریسم انجام می دهد ، آلمان نهم اکتبر اسدالله آ را به مقامات قضایی بلژیک تحویل داد. این محقق تحویل وی را در چارچوب پرونده مربوط به تلاش برای اقدام تروریستی درخواست نمود. اسدالله شهروند ایرانی ، دیپلمات سفارت ایران در وین اس.
در این اطلاعیه ذکر شده است: « او مورد بازپرسی قرار گرفته و به حکم دادگاه بازداشت شد.»
دادستان همچنین اطلاع داد که در چارچوب پرونده فرانسه فرد مظنون به همکاری با وی یعنی مهرداد آ را نیز تحویل داد. پیشتر در شهر بروکسل نیز امیر س و ناظمه ح بازداشت شدند.

فرانسه دارایی وزارت اطلاعات  ایران را مسدود کرد - اسپوتنیک ایران
فرانسه دارایی وزارت اطلاعات ایران را مسدود کرد

« تمامی چهار نفر در حال حاضر بازداشت هستند، آنها در تلاش برای قتل با ماهیت تروریستی و آماده سازی عملیات تروریستی متهم هستند.»
دیپلمات ایرانی مظنون است که در ماه مارس سال ۲۰۱۸ او به یک خانواده که در آنتورپن زندگی می کردند دستور داد که با کمک بمب های دست ساز در مراسم سالانه گروهک مخالف ایرانی در فرانسه حمله تروریستی ترتیب دهند. با این هدف و بر اساس تحقیقات وی به این زوج دستگاهی با ۵۰۰ گرم ماده منفجره داده بود. در روز برنامه ریزی شده برای حمله سازمان امنیت بلژیک این زوج را در اطراف بروکسل و در مسیر رفتن به فرانسه دستگیر کرده و مواد منفجره را مصادره نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала